مونوپولی رسانه ای برای بخش خصوصی ممکن نیست

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۸۵

وبنا – متن کامل پاسخ پرشین بلاگ به سایتهای “الف” و “بازتاب” :
انتشار دو خبر کذب در سایتهای سیاسی – خبری “الف” و “بازتاب” مبنی بر تشکیل مونوپولی و ایجاد انحصار رسانه ای پرشین بلاگ در زمینه آی تی موجب شد تا بر خلاف تمایل گروه سایتهای پرشین بلاگ در توجه به اینگونه موارد، ارائه ی توضیحاتی را به افکار عمومی لازم بدانیم:
پرشین بلاگ با بیش از ۶۷۰ هزار کاربر و حدود چهار میلیون مخاطب، بزرگترین جامعه اینترنتی ایرانیان است که در کنار ۳۰ پایگاه تجاری، خدماتی و اطلاع رسانی، مجموعه ی موفقی از سایتهای فارسی را در محیط مجازی مدیریت میکند. وجود مجموعه ای با این توانایی ها در بخش خصوصی که در راستای سیاستهای کلی و معقول که با هدف توسعه فناوری در کشور فعالیت میکند، آرزوی علاقمندان به پیشرفت کشور است و قاعدتا نباید موجب نگرانی افراد مدعی دلسوزی شود.
به واقع و با توجه به گستردگی و تنوع در فضای رسانه ای، امکان ایجاد انحصار برای بخش خصوصی ممکن نیست و این موضوع هیچگاه از اهداف پرشین بلاگ نبوده است و بعلاوه تعریف ارائه شده از مونوپولی توسط سایت “الف” و “بازتاب” از دقت علمی و تخصصی لازم نیز برخوردار نمی باشد
تولید حدود ۱۴ میلیون واحد محتوایی(یادداشت و نظر) و ایجاد و رهبری اعتراض اینترنتی به نشنال جیوگرافی و صیانت از نام خلیج همیشه فارس با حدود ۹۰ هزار امضای ایرانیان سراسر جهان و تاسیس سایتهای فارسی در برابر نسخه های مشابه غیر ایرانی، تنها بخشی از نتایج حاصل از تعامل سازنده ی بخش خصوصی و کاربران هوشمند فضای اینترنت است. موضوعی که برای همه ی فعالان وب فارسی اعم از بخش خصوصی و دولتی الهام بخش بوده و هست.
بطور طبیعی بزرگترین جامعه اینترنتی ایرانیان، بهترین و مناسب ترین بستر تبلیغات اینترنتی برای بنگاه های بزرگ اقتصادی، مجموعه های فرهنگی و اجتماعی، موسسات غیردولتی، احزاب و گروه های سیاسی است که طی چهار سال گذشته بطور منظم از این ظرفیت استفاده شده است تا آنجا که در انتخابات نهم ریاست جمهوری، تبلیغات هفت کاندیدای ریاست جمهوری در ابعاد گسترده و بصورت موثر در پرشین بلاگ عرضه شد.
خط مشی پرشین بلاگ بعنوان بخش خصوصی، مبتنی بر فعالیت های اقتصادی و تخصصی در جامعه ی مجازی و در چارچوب قوانین و مقررات ملی(جمهوری اسلامی ایران) و بین المللی است. ماهیت تخصصی خدمات پرشین بلاگ و شرایط جامعه ی مجازی موجب گردیده که فضای وبلاگها همچون گذشته از نظر سیاسی متنوع باشد و ملاحظات و سلایق سیاسی مدیران سایت از گذشته تا حال تاثیری بر فعالیت تجاری و تخصصی گروه سایتها نداشته است.
پرشین بلاگ از اوایل آبان ماه سال جاری و در آستانه سه انتخابات مهم کشور یعنی خبرگان رهبری، میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا، طی فراخوانی آمادگی خود را برای ارائه تبلیغات انتخاباتی اشخاص، کاندیداها و حامیان از طریق ارسال نامه و انتشار آگهی در روزنامه های کثرالانتشار اعلام کرده ایم. پیش از ده میلیون کاربر اینترنت، بستری نیست که فعالان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به آن بی توجه باشند وحساسیت تولید کنندگان اخبار فوق ناشی از اهمیت فوق العاده ی بلاگر ها در جامعه مجازی است.
پرشین بلاگ در آینده نیز تلاش خواهد کرد تا خدمات خود را متناسب با نیاز جامعه مجازی گسترش دهد و در این مسیر از نظرات و پیشنهادات استقبال میکند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *