میانگین مراجعه به سایت ایرنا ‪۱۵۰‬میلیون نفر در ماه است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۸۵

وبنا – مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) با اشاره به فعالیت دفاتر نمایندگی ایرنا در ‪۳۰‬کشور جهان، اظهار داشت: میانگین‌ماهانه مراجعه‌کنندگان به سامانه اینترنتی ایرنا از مرز ‪ ۱۵۰‬میلیون نفر تجاوز کرده است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، “سیدجلال فیاضی” روز دوشنبه در مراسم گشایش بیست و هشتمین کمیته اجرایی و بیست و دومین نشست گروه فنی – خبری در هتل سیمرغ تهران، بر تقویت همکاری‌های منطقه‌ای خبرگزاری‌های عضو سازمان اوآنا و همچنین حضور فعال خبرگزاری جمهوری اسلامی در این راستا تاکیدکرد.
وی با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی به مردم، نقشی بی‌بدیل و غیرقابل جایگزین است افزود: صاحبان قدرت و زور نیز، امروز دیگر نمی‌توانند بدون اقناع افکار عمومی دست به تجاوز علیه دیگران بزنند.
وی اظهار داشت: در همین راستا چنین قدرتهایی با راه‌اندازی شبکه‌های گسترده رادیو و تلویزیونی و رسانه‌ای و بدون وقفه در تلاش برای متقاعد ساختن مخاطبان خود هستند.
فیاضی تصریح کرد: چنین نگرشی سبب می‌شود، تا اعضای اوآنا در قاره آسیا و حوزه اقیانوس آرام با بیش از چهار میلیارد نفر جمعیت با جدیت بیشتر و پویاتر با بهره‌برداری از امکامات خبری خود، افکار عمومی کشورهای خود را غنا بخشند.
مدیرعامل ایرنا افزود: علاقه‌مندی جهانیان به تحولات جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مستقل و کانون خبرساز در منطقه موجب شده تا ایرنا امروز اخبار و اطلاع‌رسانی خود را به زبانهای مختلف دنیا در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.
کمیته اجرایی این سازمان که بیست و هشتمین دوره آن امروز در تهران آغاز شده دارای ‪ ۱۱‬عضو و گروه فنی و خبری آن نیز دارای ‪ ۱۴‬عضو است.
سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه متشکل از ‪ ۳۹‬خبرگزاری از ‪ ۳۴‬کشور منطقه آسیا و اقیانوسیه است که تمام این اعضا عضو مجمع عمومی این سازمان هستند.
تا کنون ‪ ۲۷‬دوره کمیته اجرایی و ‪ ۲۱‬دوره گروه فنی و خبری این سازمان برگزار شده است.
سازمان خبرگزاری‌های آسیا اقیانوس آرام “اوآنا” ‪ ۴۵‬سال پیش با پیشنهاد سازمان یونسکو و به منظور تبادل مستقیم و آزاد خبری بین خبرگزاری‌های منطقه‌ای ایجادشد.
مجمع عمومی اوآنا هر سه سال یک بار و کمیته اجرایی و گروه فنی وخبری نیز هر سال و به طور همزمان برگزار می‌شود.
تاکنون ‪ ۱۲‬دوره مجمع عمومی برگزار شده است و کشور میزبان برای هر دوره سه ساله ریاست اوآنا را برعهده دارد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *