سایت‌های تجاری علامت اعتماد ویژه می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۵

وبنا – مدیرکل دفتر توسعه‌ تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی، از صدور علامت اعتماد ویژه برای سایت‌های تجاری در آینده نزدیک خبر داد. دکتر محمود زرگر، در گفت‌وگو با (سیتنا)، با تاکید بر لزوم اعتمادسازی سایت‌های تجاری در سراسر کشور، اظهار داشت: به منظور ایجاد اعتماد برای خریداران کالاها یا دریافت‌کنندگان خدمات از سایت‌های الکترونیکی، نظام‌نامه‌یی برای شناسایی و صحت سایت‌های تجاری و هویت صاحبان آن‌ها تدوین شده است.
وی، با بیان این‌که این نظام ‌نامه مشمول سایت‌های تبلیغاتی نمی‌شود، هدف از تدوین این نظام‌نامه را سالم‌سازی فضای تجارت الکترونیک و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی دانست و گفت: با ایجاد مکانیزم‌های فنی در این سایت‌ها، فضا برای مردم به هنگام خرید و در زمان ارائه‌ی اطلاعات شخصی و پول امن خواهد شد.
زرگر، خاطرنشان کرد: با این طرح که با هماهنگی امور اصناف وزارت بازرگانی اجرا و چارچوب اجرایی و فنی آن در هنگام مناسب اطلاع‌رسانی خواهد شد، سایت‌های تجاری در آینده‌یی نزدیک دارای علامت اعتماد ویژه خواهند شد.
وی گفت: این تاییدیه به عنوان یک امری ” تاکیدی ” از طریق اتاق بازرگانی بین‌المللی به تمام دولت‌ها به منظور لزوم تایید هویت سایت‌های تجاری اعلام شده است.
مدیرکل دفتر توسعه‌ تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی، با بیان این‌که برخی کشورها این تاییدیه را از طریق بخش خصوصی و برخی دیگر به شکل دولتی اجرا کرد‌ه‌اند، اظهار داشت: در کشور ما نیز پس از تصویب مقررات مربوطه، مکانیزم اجرایی آن در اختیار شرکت‌های تخصصی بخش خصوصی قرار می‌گیرد تا آن‌ها مجری این طرح باشند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *