گفت‌وگوی مجله اینترنتی ۷سنگ با مدیران سرویس‌دهنده بلاگ‌اسکای

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۸۵

وبنا – بلاگ‌اسکای، دومین سرویس‌دهنده ‌وبلاگ فارسی است که در نخستین روزهای سال ۸۲ شروع به فعالیت کرد. مرتضی توکلی، مسعود چنگیزی و مهدی ملکی سه‌جوان دانش‌آموخته رشته کامپیوتر، بلاگ‌اسکای را راه‌اندازی کردند تا اولین رقبای سه جوان دیگر پرشین‌بلاگی باشند. هر چند سال‌های ۸۲ و ۸۳ وبلاگستان فارسی عرصه رقابت پرشین‌بلاگ و بلاگ‌اسکای بود، اما پس از آن با افول بلاگ‌اسکای و راه‌اندازی سرویس‌‌وبلاگ‌های دیگری از قبیل بلاگفا، بلاگ‌اسکای به رده‌های پایین‌تر سرویس‌وبلاگ‌های فارسی سقوط کرد.
بعد از گذشت چند سال به نظر می‌رسد بلاگ‌اسکای باز هم به میدان رقابت جدی برگشته است و برای رسیدن به جایگاه‌ قبلی‌اش برنامه‌هایی در نظر دارد. بلاگ‌اسکای در طول ماه‌های گذشته تغییرات گسترده‌ای را پشت‌سر گذاشته است. این تغییرات از حوزه‌های فنی و ظاهری تا حوزه‌های مدیریتی را شامل می‌شود. از جمله این تغییرات اضافه شدن محمود اروج‌زاده به عنوان مدیررسانه‌ای بلاگ‌اسکای به این مجموعه است. اروج‌زاده پیش از این با برگزاری دو دوره مسابقه وبلاگ‌های برتر و مدیریت مجله دنیای کامپیوتر و ارتباطات و سایت ایتنا در بین اهالی بلاگستان شناخته می‌شد.

این تغییر و تحولات بهانه گفت‌وگوی هفت‌سنگ با مدیران بلاگ‌اسکای شد. از آنجایی که این گفت‌وگو نخستین گفت‌وگوی رسمی مدیران بلاگ‌اسکای با رسانه‌ها در طول سالهای گذشته است و ناگفته‌های زیادی در مورد بلاگ‌اسکای وجود داشت، گفت‌وگو کمی طولانی شده و حجم آن کمی بیشتر از روال معمول گفت‌وگوی‌های هفت‌سنگ است.
در این گفت‌وگو همچنین عطا خلیقی، از موسسان و مدیران سابق پرشین‌‌بلاگ که مدتی است از این سرویس جدا شده حضور داشت و با توجه به تجربه مستقیمش در این حوزه به جریان مصاحبه کمک کرد.

برای مشاهده متن کاملا این مصاحبه در سایت ایتنا به آدرس http://www.itna.ir/archives/interview/005967.php مراجعه کنید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *