پلاک ، خوشمزه ایی با طعم فارسی

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۸۵

همانطور که می دانید سایتهایی در اینترنت هستند که به کاربران کمک می نمایند تا لینکهای مورد علاقه خود را درسطح اینترنت جمع آوری کرده و با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند که به Social Bookmarking معروف هستند.

پلاک http://www.plak.ir نام سایتی است که توسط دوست عزیزی به نام پویا نویسنده ی وبلاگ راه آی تی راه اندازی شده است. این سیستم محلی است برای به اشتراک گذاشتن و معرفی کردن لینک های جالب و گوناگون. شما میتوانید در این سیستم لینک های مورد علاقه و یا لینکهای جالبی را که در اینترنت مشاهده می کنید را به راحتی و با فشردن یک دگمه به این پلاک اضافه کنید، همچنین می توانید با استفاده از سیستم ارسال لینک مستقیم پلاک، آیکون پلاک را در زیر پست های خود اضافه نمایید تا بازدیدکنندگان شما به راحتی بتوانند لینک مطلب شما را به سیستم پلاک اضافه کنند. از دیگر امکانات و خصیصه های این سیستم میتوان به سیستم Tagging اشاره کرد، شما می توانید بوسیله ی این خصیصه برای لینک خود برچسب های معینی مشخص کنید تا کاربران دیگر بتوانند راحت تر به لینکها دسترسی پیدا کنند، بعضی از خصیصه های این سیستم در زیر است:

استفاده از Ajax : در طراحی این سیستم از تکنولوژی Ajax استفاده شده است تا کاربران بتوانند راحت تر با سیستم کار کنند و کارایی و سرعت سیستم بالا رود.
ابر برچسبها: هر لینکی در سیستم یک یا چند برچسب دارد که باعث میشود تا لینکها دسته بندی شوند و به راحتی در دسترس باشند.
سیستم امتیازدهی: هر کاربر میتواند تنها یکبار به لینک ها رای مثبت و یا منفی دهد، لینکهایی که امتیازشان به ۴ برسد در قسمت بهترین لینکها قرار میگیرند و در صفحه ی اصلی سایت نمایش داده خواهند شد.
نظردهی: کاربران میتوانند به لینک ها نظر دهند و در مورد آنها بحث کنند.
تعداد کلیک: این سیستم تعداد کلیک ها بر روی لینک ها را می شمارد و این اجازه را میدهد که لینکهایی که بیشترین کلیک بر روی آنها انجام گرفته است در صفحه ی اصلی مشاهده گردند.
خروجی RSS و OPML: کاربران میتوانند خروجی لینک های خود و خروجی لینک های سایت را مشاهده و دانلود کنند.
اطلاعات شخصی: کاربر میتواند اطلاعات شخصی حساب کاربری خود را و همچنین عکس خود را وارد کند تا دیگران بیشتر با او آشنا شوند.نمایش لینکها در سایت شخصی: کاربر میتواند با دریافت کدی لینکهای خود را در سایت و یا وبلاگ خود نمایش دهند.

هر چند که این سیستم در ابتدای کار خود قرار دارد و با ضعف هایی رو به رو است اما به شما پیشنهاد می کنیم که برای جمع آوری و به اشتراک گذاری لینک های مورد علاقه خود از این سیستم نیز استفاده کنید تا به مرور زمان نواقصی که دارد برطرف شود و ما شاهد دو زوج موفق ایرانی در زمینه Social Bookmarkin باشیم.

نوشته شده توسط ollyo.com

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *