دستوالعمل ساماندهی سایت‌ها از نگاه رییس کمیته مخابرات مجلس

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۸۵

وبنا – نقل از ایتنا : رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر بود دولت برای ساماندهی سایت‌های اینترنتی منتظر تصویب لوایح جرایم رایانه‌ای و دسترسی آزاد به اطلاعات و طرح حمایت از حریم خصوصی درباره مسائل مربوط به اینترنت می‌شد که هم‌اکنون مراحل تصویب را در مجلس می‌گذرانند.
رمضانعلی صادق‌زاده افزود: خوب بود این لوایح و طرح قانون می‌شدند و بعد دولت آیین‌نامه‌های اجرایی منطبق بر آنها را مصوب می‌کرد.
نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد با این گونه ورود دولت به موضوع و تصویب دستورالعملی تحت عنوان ساماندهی سایت‌ها، وبلاگ‌ها و سایت‌های موسوم به خبرگزاری در هیئت دولت، در این قضیه جامع‌نگری صورت نگرفته است.
دستورالعمل ساماندهی سایت‌ها، وبلاگ‌ها و سایت‌های موسوم به خبرگزاری‌ها پنجم آذرماه در هیات دولت مصوب شد و وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی از صاحبان این گونه سایت‌ها و وبلاگ‌ها خواسته است از امروز (دوشنبه) برای ثبت نام سایت یا وبلاگ خود اقدام کنند.
صادق‌زاده همچنین با طرح این سؤال که «پایگاه‌های ایرانی مستقر در خارج از کشور را چگونه می‌توان با این شیوه ساماندهی کرد»؟ خود پاسخ گفت: فکر می‌کنم پاسخ فیلترینگ باشد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *