اویاکس، ساده و کار آمد اما کمی گمنام

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۸۵

وبنا – به اشتراک گذاری لینک ها یا همان social bookmarking امروزه نه تنها موجب راحتی کاربران برای جمع آوری لینک های مورد علاقه خود است بلکه یک نیاز است که می توان هم در وقت خود برای جستجوی لینک ها و جمع آوری آنها صرفه جویی نمود و هم دیگران را با به اشتراک گذاردن لینک های خود در علایق خویش شریک نمود، لذا سایت های بوکمارک برای همین بوجود آمده اند تا به کاربران در جمع آوری و به اشتراک گذاشتن لینک ها کمک نمایند.
OYAX، یکی از اولین سایت های بوکمارک ایرانی می باشد که به کاربران خدمات ارائه می دهد.
در ابتدا باید گفت OYAX با بالاترین و پلاک تفاوت دارد و ساختار آنها یکی نیست OYAX برای جمع آوری وبه اشتراک گذاری لینک ها دربین اعضا وکاربران می باشد (درست مانند Del.icio.us) درصورتیکه بالاترین وپلاک لینک های برتر (وبه اصطلاح داغ روزانه) را جمع آوری می کند (مانند digg.com).
برای استفاده از OYAX باید در آن عضو شد و عضویت در آن رایگان و نامحدود می باشد. پس از عضویت شما دارای کنترل پنلی خواهید بود که می توانید لینک های خود را مدیریت کنید.
در OYAX شما می توانید برای خود گروه ایجاد نموده و نیز در گروه های دیگر عضو شوید و گروه خود را مدیریت کنید و لینک های خود را در موضوعات مورد علاقه ثبت نمایید.
در علایق شخصی ( my favorite) می توانید لیستی از لینک های مورد علاقه خود را جمع آوری نمایید با این قابلیت که در معرض دید عموم قرار گیرد یا فقط خودتان از آنها استفاده نمایید.
شما این امکان را دارید که برای نمایش لینک های خود در وبلاگ و یا سایت شخصی خود خروجی rss بگیرید که می توان این خروجی را از لینک ها، گروه ها و یا لینکهای صفحه اصلی OYAX بگیرید آن هم به دوصورت جاوا اسکریپت و iframe.
شما به راحتی می توانید از لینکهای خوددر OYAX نسخه پشتیبان بگیرید و نیز سیستم جستجوی لینک و ارسال لینک دلخواه بدون محدودیت از دیگر مزیت های OYAX می باشد.
محیط OYAX کاملا انگلیسی می باشد و این باعث جذب کاربران خارجی گردیده اما گویا طراحان سایت فراموش کرده اند.
در پایان امیدوارم http://www.oyax.com هرچه سریعتر با استفاده کاربران ایرانی رشد کرده و شاهد موفقیت روزافزون برای این سایت ایرانی باشیم.

نوشته شده توسط سید رضا محمدی در ITblog

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *