زپ و الوپیک ادغام شدند

تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۳

با هدف تمرکز بر حوزه لجستیک و ایجاد هم‌افزایی زپ و الوپیک ادغام شدند.

به گزارش روابط عمومی الوپیک، با تصمیم هیات مدیره شرکت‌های زپ و الوپیک، این دو شرکت ادغام و در ادامه با برند الوپیک به مسیر خود ادامه خواهند داد. هدف از این ادغام، ایجاد هم‌افزایی بین دو شرکت و تمرکز بر توسعه محصولات و سرویس‌های جدید در حوزه لجستیک بیان شده است.

مصطفی سیدحسینی، رئیس هیات مدیره دو شرکت زپ و الوپیک در این ارتباط می‌گوید: «چند سالی است که گروه گلرنگ با هدف شکل‌دهی یک اکوسیستم در حوزه اقتصاد دیجیتال، وارد این بازار شده و در چند سال گذشته، پلتفرم‌های مختلفی را وارد فضای سرمایه‌گذاری‌اش کرده که شبکه متصل کاملی از خرده‌فروشی، تجارت الکترونیکی و لجستیک را تشکیل می‌دهند. خرید الوپیک و تپسی در سال گذشته نیز با همین هدف انجام شده است. یکی از مهم‌ترین پایه‌ها و زیرساخت‌های شکل‌دهی این اکوسیستم، زیرساخت لجستیک است. ما در حوزه لجستیک، از سال ۱۴۰۰ با محصول زپ کار را شروع کردیم و در ادامه، با خرید الوپیک و تپسی، این بخش را تقویت کردیم.»


سیدحسینی، تمرکز بر توسعه در حوزه لجستیک و ایجاد هم‌افزایی در توانمندی‌های دو شرکت را مهم‌ترین دلایل ادغام الوپیک و زپ برمی‌شمارد و می‌گوید: «ما در نظر داریم در حوزه لجستیک، کارهای بیشتر و متفاوت‌تری انجام بدهیم که بتوانیم در نهایت، قوی‌ترین زیرساخت لجستیک در اکوسیستم دیجیتال را در کشور را ایجاد کرده و ارزش افزوده بیشتری برای کاربرانمان خلق کنیم. برای انجام چنین کاری، نیاز به تمرکز و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در داخل گروه داشتیم و همین باعث شد تصمیم به ادغام این دو شرکت بگیریم.»

سیدحسینی در ارتباط با ادامه‌ مسیر سرویس زپ بعد از این ادغام می‌گوید: «این سرویس همپوشانی‌ با محصولات و سرویس‌های الوپیک ندارد و برای مشتری‌های سازمانی طراحی شده است. بنابراین همچنان در کنار سایر سرویس‌های‌ الوپیک به مسیر خود ادامه می‌دهد و هیچ خللی در ارائه‌ی خدمت به مشتریان این سرویس ایجاد نمی‌شود. با این تغییر، دو کسب و کار اصلی در حوزه لجستیک شامل الوپیک و تپسی دلیوری، در مجموعه وجود خواهند داشت که هرکدام، بازار و سرویس متفاوتی را دنبال خواهند کرد. ما در ادامه تلاش می‌کنیم سرویس‌های متنوع‌تری در حوزه لجستیک هم اضافه کنیم که بتوانیم نیاز بخش‌های گسترده‌تری از بازار را پوشش بدهیم.‌»