مدیر بلاگ‌نیوز در گفتگو با پارسا صائبى

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۸۵

وبنا – مصاحبه ای که در ادامه می خوانید بخشی از گفتگو ی پارسا صائبى با اسد علیمحمدى مدیر سایت بلاگ‌نیوز است. برای خواندن متن کامل این گفتگو به آدرس وبلاگ پارسا صابئی مراجعه کنید. وبنا بخشی از این مصاحبه را که بصورت خواص به وب سایت بلاگ‌نیوز ارتباط دارد منتشر کرده است.

پارسا به عنوان مدیر بلاگ‌نیوز چقدر کار این رسانه را موفق مى‌بینى؟ به نظر خودت نقاط ضعفى در کار تو و همکاران این مجموعه هست؟

در مورد بلاگ‌نیوز حرف‌های زیادی دارم اما بخاطر محدودیت این مصاحبه و حوصله خوانندگان کوتاهش می‌کنم. نخست بگویم با این‌که از عمر بلاگ‌نیوز یک‌سال و اندی می‌گذرد، همچنان در مرحله آزمایشی است و هنوز رسما افتتاح نشده است. اگرچه این مدت طولانی به‌نظر می‌‌آید اما کلاسی بوده و هست تا هم بیشتر یاد بگیریم و هم پی به ضعف‌ها و نارسایی‌های کار ببریم. مطلب دیگری که اینجا می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که بلاگ‌نیوز از روی دست هیچ لینک‌کده‌ای الگو برداری نکرده و ویژ‌گی‌های منحصر بفرد و شخصیت مستقلی دارد. مثلا بلاگ‌نیوز چندزبانه است (۸ زبان و احتمالا عربی و هلندی هم به آن اضافه خواهد شد) این ویژ‌گی را شما در هیچ‌کدام از لینک‌کده‌های ایرانی و حتا خارجی نمی‌بینید. دیگر آنکه بلاگ‌نیوز یک لینک‌کده‌ی محفلی نیست بلکه از همان اول درهایش را به روی همه باز گذاشته است و سیاست و خط‌ و ربط مشخصی هم دارد که در اساسنامه آمده، چیزی را هم از کسی پنهان نکرده‌ایم. بلاگ‌نیوز توسط شورایی از بلاگرهای واقعا خوشنامی به جز من اداره می‌شود : مثل خانم زیتا جوادی ،محمد افراسیابی، حمید کجوری، سیامک فرید و سعید حاتمی که بار همه کارهای فنی، تبلیغاتی و مالی روی دوش اوست. و برخلاف همه شایعاتی که می‌گویند ما آمریکا پول می‌گیرم تمام هزینه‌های بلاگ‌نیوز را تا همین حالا خودمان تامین کرده‌ایم. با اینحال هنوز کاملا از کار راضی نیستم و می‌دانم ضعف‌ها و اشتباهات زیادی داشته و خواهیم داشت. تنها مرده‌ها هستند که اشتباه نمی‌کنند.

واقعاً از تو و دوستان عزیز در بلاگ‌نیوز باید ممنون بود، جداً کار داوطلبانه سختى است. اما اخیراً به نظر مى‌رسد که کار بلاگ‌نیوز بیشتر به پوشش اخبار سیاسى مهم تبدیل شده و مثل قبل نوشته‌هاى وبلاگ‌ها را پوشش نمى‌دهد. نظرت در این مورد چیست؟
بسیار ممنونم. اصولا هدف ما در همان آغاز کار، این بود و هست که به یک خبرگزاری وبلاگی تبدیل شویم و بلاگرها بعنوان ژورنالیست‌های بلاگ‌نیوز ما را تغذیه کنند و حرکت ما به این سمت و سو خواهد بود در عین‌حال لینک‌کده را هم حفظ خواهیم کرد. برخلاف برداشت تو نزدیک به هفتاد درصد لینک‌ها در بلاگ‌نیوز به وبلاگ‌ها اختصاص دارد و باقی خبرهای مهم ایران و جهان است، البته این درصد گاهی کم و زیاد می‌شود و ممکن است وزنه خبرهای سیاسی سنگین‌تر ‌شود که آن‌هم علت دارد.

برای مشاهده کامل این گفتگو به http://parsanevesht.blogspot.com/2007/02/blog-post.html مراجعه کنید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *