۱۰ کباب پرطرفدار در دنیا که طعم بهشت می‌دهند!

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۴۰۳

۱۰ کباب پرطرفدار در دنیا که طعم بهشت می‌دهند!

کباب یکی از لذیذترین غذاهای دنیا است. خلاقیتی که برای پخت انواع کباب در دنیا وجود دارد، آن را به گزینه‌ای محبوب برای سلیقه‌های مختلف تبدیل می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به محبوب‌ترین کباب‌های دنیا داشته باشیم و ببینیم که کدام موارد در فهرست خوشمزه‌های پرطرفدار جایگاه خوبی به خود اختصاص می‌دهند. با آشنایی با عناوین تازه، می‌توانید برای پخت آن‌ها در منزل یا سفارششان از رستوران‌ها هم الهام بگیرید.

۱.دونر کباب، ترکیه

کباب دونر یا کباب ترکی در سراسر دنیا پرطرفدار است. دونر به ترکی به‌معنای چرخان است. این کباب خوشمزه از گوشت گوسفند آماده می‌شود.


گوشت را با موادی نظیر ماست، فلفل، نمک و زیره طعم‌دار می‌کنند. تکه‌های گوشت باید به‌حالت ورقه‌ورقه دربیاید. این ورقه‌های خوش‌طعم گوشت در تابه یا به‌حالت گردان دور سیخ سرخ و کبابی می‌شوند.

امکان سِرو دونر به روش‌های مختلف وجود دارد، اما ترک‌ها و به‌طور کلی در خاورمیانه، بیشتر آن را در ساندویچ‌های با گوجه و خیارشور میل می‌کنند. نان ترکی مخصوصی که استفاده می‌شود هم نازک و تُرد است.

با سفارش گوشت قرمز و مرور دستور تهیه دونر می‌توانید در خانه هم بساط پخت کبابی جدید و خوشمزه را راه بیندازید. حتما نباید به رستوران بروید یا راهی ترکیه شوید؛ خودتان هم می‌توانید دست‌به‌کار شوید.

۲.کباب چوپان، افغانستان

افغان‌ها غذاهای خاص و خوشمزه‌ای را به دنیا معرفی کرده‌اند. کباب چوپان هم یکی از آن‌ها است. برای تهیه این کباب معروف از گوشت گوسفند در کنار پیاز، سیر، زنجبیل و سماق استفاده می‌شود.

کباب چوپان را با تکه‌هایی از دنبه سرخ‌ و کبابی هم سِرو می‌کنند. خود افغان‌ها این کباب را با نانی نازک مانند لواش میل می‌کنند. با سفارش محصولات پروتئینی گوشت تازه و تمیز را درب منزل تحویل بگیرید و پخت غذاها و کباب‌های تازه را امتحان کنید.

۳.کباب بختیاری، ایران

وقتی صحبت از کباب می‌شود، ایرانی‌ها اعتمادبه‌نفس زیادی برای معرفی گزینه‌های مختلف در این زمینه دارند. واقعیت این است که کباب‌های خوشمزه ایرانی بسیار متنوع و منحصربه‌فرد هستند و نمونه‌شان معمولا در نقاط دیگر دنیا کمتر دیده می‌شود. کباب بختیاری هم یکی از گزینه‌های جذابی است که در سراسر دنیا طرفدارانی دارد. برای آماده‌سازی این کباب از قطعه‌های گوشت گوسفند و مرغ استفاده می‌شود. این گوشت‌ها با موادی مانند روغن زیتون، زعفران، فلفل، لیمو و پیاز طعم‌دار می‌شوند و با کره چربی جذابی برای سرخ و کبابی‌شدن روی آتش پیدا می‌کنند.

۴.چاپلی کباب، پاکستان

با گشت‌وگذاری در غرب و جنوب آسیا به کباب‌های خوشمزه‌ای می‌رسیم. چاپلی کباب هم مخصوص پاکستانی‌ها است و هم در تابه و هم در قالب کبابی روی سیخ آماده می‌شود.

برای این کباب از گوشت گوسفند چرخ‌کرده با انبوهی از مواد خوشبو و طعم استفاده می‌شود. چاپلی را با نعنا، گشنیز، پیاز و فلفل طعم‌دار می‌کنند. دانه‌های انار هم طعم ترش و ملسی به این کباب می‌دهند.

۵. اسکندر کباب، ترکیه

ترک‌ها هم مانند ما ایرانی‌ها ادعای زیادی در کباب‌پزی دارند. کباب‌های این کشور هم راه به کشورهای دیگر پیدا کرده‌اند و پرطرفدار شده‌اند. اسکندرکباب هم از گزینه‌های معروف و محبوب ترک‌ها است.

برای آماده‌سازی این کباب معروف از راسته گوسفندی استفاده می‌شود. نعنا، زیره، کره، ماست چکیده و البته پیاز و سیر هم در فرایند آماده‌کردن و پختن به‌کار می‌روند. برای سِرو اسکندرکباب هم از نان پیتا استفاده می‌شود.

۶.شاورما، لبنان

قدمت این غذای لذیذ به دوران امپراتوری عثمانی‌ها برمی‌گردد. برای درست‌کردن شاورما از گوشت گوسفند، گوساله یا حتی مرغ استفاده می‌شود. این کباب معروف را با نان پیتا یا لواش لقمه می‌گیرند.

راز خوشمزگی این کباب ریشه در موادی دارد که آن را مزه‌دار می‌کنند. لبنانی‌ها این غذا را به نقاط مختلف دنیا معرفی کرده‌اند و این روزها، آن را در بسیاری از رستوران‌های ایرانی یا نقاط دیگر دنیا هم می‌بینیم. شاورما با پیاز، سیر و دارچین مزه‌دار می‌شود.

۷.جیروس، یونان

اگر به دانستن درباره آشپزی بین‌الملل علاقه‌مند باشید، حتما نام یونانی‌ها را هم زیاد شنیده‌اید. آن‌ها هم مانند ترک‌ها غذاهای بین‌المللی محبوبی دارند. جیروس هم کبابی یونانی است که نظر خارجی‌ها در نقاط مختلف این کشور را به خود جلب می‌کند.

گوشت را به ورقه‌های باریک درمی‌آورند و آن را با پیاز مزه‌دار و بعد کباب می‌کنند. برای تهیه این کباب از گوشت مرغ، گوسفند یا گوساله استفاده می‌شود. نکته مهم و متمایز درباره جیروس، نحوه سِرو آن است. جیروس را با نان پیتا، سیب‌زمینی سرخ‌کرده، پیاز و ماست و خیار میل می‌کنند.

۸.کباب ترش، گیلانِ ایران

گیلانی‌ها در پخت‌وپز بی‌نظیرند. خلاقیت آن‌ها در به‌کارگیری مواد خوشمزه و آماده‌سازی غذاهای متنوع همتا ندارد. کباب ترش هم از غذاهای شمالی در خطه گیلان است که در دنیا هم محبوب شده و شهرت دارد.

برای تهیه کباب ترش گیلانی باید گوشت گوساله یا گوسفندی در اختیار داشته باشید. این گوشت به قطعاتی بریده و با موادی مانند روغن زیتون، جعفری، سیر، گردو و انار طعم‌دار می‌شود.

۹. متسوادی، گرجستان

در جست‌وجو برای یافتن خوشمزه‌ترین کباب‌های محبوب دنیا به متسوادی گرجی‌ها هم می‌رسیم. این کباب خوشمزه هم با گوشت گوسفند و گوساله یا مرغ آماده می‌شود. البته در گرجستان از گوشت حیوانات دیگر مانند خوک هم برای پخت این کباب استفاده می‌کنند.

برای مزه‌دارکردن متسوادی از ترکیب برنده انار، پیاز، فلفل، آب لیمو بهره می‌برند. کباب‌کردن متسوادی روی آتش به بهترشدن طعم آن کمک شایانی می‌کند. در واقع، بهتر است که برای کباب‌کردن آن از آتش کمک بگیرید و نه وسایل و لوازم مشابه دیگر.

۱۰. بوتی کباب، هندوستان

صحبت از غذاهای هندی که می‌شود، بیش از هرچیزی تصویری بزرگ از فلفلی قرمز در ذهن نقش می‌بندد. هندی‌ها برای پختن کباب هم از فلفل و تندی زیاد استفاده می‌کنند.

بوتی‌کباب هندی‌ها هم شهرتی جهانی دارد و برای تهیه‌اش از گوشت قرمز یا مرغ بهره‌ می‌برند. این کباب را با زنجبیل، فلفل تند قرمز، پیاز و ماست مزه‌دار می‌کنند. این طعم برای طرفداران غذاهای تند بسیار مطلوب و لذیذ است.

در آخر

این بار که خواستید سفارش آنلاین غذا داشته باشید، نگاهی به این کباب‌های متنوع هم داشته باشید. با جست‌وجوی نام کباب‌ها می‌توانید برخی از آن‌ها را در سامانه‌های آنلاین سفارش غذا پیدا کنید و سفارش بدهید.

از میان کباب‌های این مقاله از کدام بیشتر خوشتان آمد و دوست دارید آن را امتحان کنید؟ اگر تجربه چشیدن طعم هریک را داشته‌اید، نظرتان را درباره‌اش بگویید.