تبلیغات در گوگل راهی سریع برای رشد کسب‌وکار

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۴۰۲

تبلیغات در گوگل یکی از موثرترین و سریع ترین روش ها برای رشد و ارتقای کسب و کار شماست. اگر می خواهید سریع تر به بازار هدف خود دسترسی پیدا کرده و برند خود را به شکلی خاص و تاثیرگذار معرفی کنید، قطعا یکی از بهترین اقدامات، تبلیغات در گوگل است. اما این کار هم راه و روش خاص خود را دارد و نباید برای انجام آن بی گدار به آب بزنید. سوال اینجاست که چگونه می توانیم در گوگل تبلیغات کنیم؟ برای دریافت پاسخ این سوال به شما پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

هدف از تبلیغات در گوگل چیست؟

اگر بخواهیم تعریفی از تبلیغات در گوگل ارائه دهیم باید بگوییم، این روش مانند یک پله پرتاب کننده عمل می کنند که کسب و کار شما را نسبت به دیگر رقبا چندین پله جلوتر می اندازد. این روزها کمتر کسی است که از اهمیت فعالیت در فضای وب بی خبر باشد. اما فعالیت باید به شکلی هدفمند باشد تا نتیجه قابل قبولی نیز به دنبال داشته باشد.


اصلی ترین هدف کسب و کارها از فعالیت و تبلیغات در گوگل، معرفی برند، خدمات و محصولاتشان است. در واقع صاحبین کسب و کار، با طراحی وبسایت و کمک گرفتن از شرکت های تبلیغاتی، کسب و کار خود را به مشتریان و مخاطبان هدف معرفی کرده و با بازاریابی هدفمند، باعث می شوند تا افراد بیشتری تمایل به خرید محصولات یا خدمات آن ها داشته باشند.

با توجه به اینکه بازاریابی آنلاین جایگزین بازاریابی سنتی شده و مردم برای رفع نیازهای خود بیشتر اوقات در وبسایت های اینترنتی وقت می گذرانند، کسب و کاری موفق خواهد بود که در این فضا فعالیت خود را آغاز کرده باشد. تبلیغات در گوگل می تواند یک فرصت بسیار بزرگ برای رشد کسب و کارها باشد.

افراد می توانند به روش های مختلف برند خود را به مخاطبان معرفی کرده و با استمرار در این کار به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود دست پیدا کنند. از جمله این اهداف می توان به جذب مشتری بیشتر، افزایش فروش، افزایش اعتبار برند، دانلود محتوا یا مقاله ای خاص و… اشاره کرد.

روش های تبلیغات در گوگل

اگر در حوزه کسب و کار آنلاین دانش و اطلاعات کافی نداشته باشید، مسلما به دریافت مشاوره نیاز خواهید داشت. مشاوره در حوزه کسب و کار اینترنتی به شما می گوید که تبلیغات در گوگل تا چه اندازه به پیشرفت و ارتقای کسب و کارتان کمک می کند. به دنبال آن شما باید روش های مختلف بازاریابی و تبلیغات در گوگل را آموزش ببینید. این کار باید کاملا اصولی پیش برود تا بتوانید شانس دیده شدن داشته باشید.

همه کسب و کارها تمایل دارند دیگر رقبای خود را کنار زده و میدان را در دست بگیرند. پس شما باید در این مورد بسیار خلاقانه، هوشمندانه و آگاهانه عمل کنید. یکی از موثرترین روش های تبلیغات در گوگل استفاده از سیستم گوگل ادز است. این سیستم شرایطی را فراهم می آورد تا شما بتوانید متناسب با نوع خدمات و محصولاتی که دارید، مخاطبان هدفتان را از میان بی نهایت کاربر پیدا کرده و آن ها را به شیوه ای موثر به کسب و کارتان جذب نمایید.

گوگل ادز برای این کار از کمپین های تبلیغاتی متنوعی استفاده می کند. انتخاب کمپین تبلیغاتی نیز کاملا به هدف شما از تبلیغات بستگی دارد. هدف شما می تواند افزایش دایره مخاطبان، افزایش فروش یک محصول خاص، معرفی برند و افزایش اعتبار آن در بازار، کلیک کردن روی خدماتی خاص در سایت، معرفی و فروش اپلیکیشن و… باشد. با توجه به این موارد می توانیم کمپین های تبلیغاتی گوگل ادز را به گروه های زیر تقسیم کنیم:

· کمپین جستجو

· کمپین تبلیغات نمایشی

· کمپین فروش

· کمپین های ویدیویی

· کمپین هوشمند

· کمپین افزایش تعداد نصب اپلیکیشن

· کمپین محلی

· و کمپین Discovery

مهم ترین نکات برای تبلیغات در گوگل ادز

اگر تمایل دارید تا از خدمات گوگل ادز به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و تبلیغات در گوگل را به شکلی موثر انجام دهید، باید در این مورد نکاتی را به خاطر داشته و تمام این نکات را حین کار رعایت کنید. این موارد به شرح زیر هستند.

عدم استفاده از کلمات کلیدی گسترده و نامرتبط با نیاز کاربران

اگر می خواهید تبلیغات شما در گوگل دیده شود، قاعدتا باید در این تبلیغات از کلمات کلیدی استفاده کنید که کاملا با موضوع تبلیغ و سایت شما همخوانی دارند و احتمال سرچ آن ها از سوی کاربران بسیار بالاست. استفاده از کلمات کلیدی نامرتبط کاربران را به بیراهه کشانده و نتیجه ای برای شما نیز به همراه ندارد.

عدم استفاده از تبلیغات نامربوط به سایت

تبلیغات شما نیز باید کاملا هدفمند و مرتبط با موضوع سایت باشند. این تبلیغات نباید حاوی محتوای دروغین یا غلو شده باشند. چرا که این موضوع اعتماد مخاطبان را از بین می برد و حتی اگر وارد سایت شما شوند هم به سرعت آن را ترک خواهند کرد.

بهینه سازی صفحه فرود تبلیغات

وقتی از طریق سرویس گوگل ادز تبلیغی را منتشر می کنید، کاربران پس از مشاهده، روی آن تبلیغ کلیک کرده و وارد صفحه فرود می شوند. صفحه ای که قرار است اطلاعاتی را در مورد کسب و کار یا خدمات شما در اختیار کاربران قرار دهد. اگر این صفحه، کاربری جذابی نداشته و بهینه نشده باشد، قاعدتا موفق به جذب کاربران نشده و در نتیجه آن ها سریعا از صفحه موردنظر خارج می شوند. بنابراین حتی اگر در جذب کاربر برای ورود به صفحه تبلیغات خوب عمل کرده باشید، اما در نهایت به دلیل عدم جذابیت صفحه فرود، کاربر را به راحتی از دست خواهید داد.

ارتقای نمره کیفیت در گوگل ادز

سرویس گوگل برای هر نوع تبلیغی که در آن منتشر می شود امتیازی در نظر می گیرد. این امتیاز به صاحب کسب و کار نشان می دهد که تا چه اندازه موفق عمل کرده است. برای بهبود و افزایش کیفیت تبلیغات باید تمام تلاش خود را به کار گیرید که امتیاز دریافت شده از سوی گوگل را بهتر کنید. هر چه نمره تبلیغات شما در گوگل بهتر باشد، مخاطبان بیشتری را جذب خواهید کرد.

سخن پایانی

تبلیغات در گوگل به شکل هدفمند و درست می تواند کسب و کار شما را ده ها پله از دیگر رقباتان پیش بیندازد. با این کار می توانید برند، خدمات و محصولاتتان را سریع تر در معرض دید کاربران قرار داده و شانس فروش خود را بیشتر کنید. البته تبلیغات در گوگل نیازمند مهارت و دانش زیادی است. در این مورد باید برنامه ریزی شده پیش بروید تا هم در زمان و هم در هزینه های تبلیغات خود بتوانید صرفه جویی کنید. در صورت تمایل نیز می توانید از شرکت های تبلیغاتی حرفه ای که در حوزه تبلیغات گوگل فعالیت مستمر و جدی دارند کمک بگیرید. این مجموعه ها مسیر رسیدن به هدف را برای شما هموارتر و سریع تر می کنند.