جاب‌ویژن از سرویس هدهانتینگ میرانا رونمایی کرد

تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۴۰۲

میرانا، عضو جدید گروه جاب ویژن، فعالیت خود را از مهرماه امسال، در حوزه سرویس هدهانتینگ آغاز کرده و از طریق وب‌سایت میرانا در دسترس کارفرمایان و متخصصان می‌باشد.

 

یکی از چالش های امروز بازار کار ایران جذب و استخدام مدیران ارشد و متخصصان است. از سویی نیروهای باکیفیت متخصص و ارشد، اغلب در جایی مشغول به کار هستند و کمتر ممکن است که فعالانه به دنبال کار باشند. این نیروهای با کیفیت اغلب به دلیل توانایی، تخصص و کیفیت کار خود در سازمانی که هستند از موقعیت خوبی برخوردارند، و حتی در شرایطی که به جا‌به‌جایی هم فکر می کنند، معمولا با اتکا به شبکه دوستان و آشنایان خود این اتفاق را رقم می‌زنند. به همین دلیل حتی شرکت های بزرگ که برند کارفرمایی خوبی هم دارند، از درج آگهی های شغلی برای این گروه پرهیز می‌کنند.


اما در دنیا این شکاف را شرکت ها و آژانس های هدهانتیگ پر می‌کنند. از یک طرف سازمان ها برای پیدا کردن و استخدام این گروه از افراد به سرویس هدهانتیگ اتکا کرده و از طرف دیگر این گروه، یعنی افراد متخصص و مدیران ارشد با کیفیت، معمولا با یک شرکت هدهانتینگ در تعامل و ارتباط هستند. این ارتباط به این افراد این امکان را می‌دهد که در زمانی که تمایل به جابه‌جایی دارند بتوانند مناسب‌ترین پیشنهادهای شغلی را دریافت کنند و با حفظ جایگاه مذاکره خود (به عنوان یک فرد هدهانت شده) وارد گفت‌و‌گو با سازمان ها شوند. همچنین، حتی در شرایطی که به صورت فعالانه تصمیم به جا‌به‌جایی ندارند، ممکن است به واسطه این ارتباط با فرصت های شغلی مناسب و جذابی رو‌به‌رو شوند که تمایل به آشنایی، کسب اطلاعات بیشتر و بررسی آن داشته باشند.

 

از مزایای همکاری سازمان ها و شرکت های هدهانتینگ هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی به بهترین استعدادها و مدیران ارشد (Talents & Senior Executives)
  • ارتباط و مذاکره با کاندیداهای منفعل؛ افراد مشغول به کاری که الزاما تمایل به جابه‌جایی ندارند (Passive Candidates)
  • غربالگری تخصصی گزینه ها و انتخاب مناسب‌ترین کاندید برای هر نقش متناسب با نیاز هر سازمان
  • تسلط بر دانش و توانمندی های مورد نیاز کلیه ی دپارتمان های تخصصی در هر سازمان و صنعت
  • صرفه‌جویی در زمان
  • حفظ محرمانگی
  • پرداخت تضمینی و به شرط استخدام موفق و ماندگاری فرد معرفی شده

 

محمدرضا غفوری، مدیرعامل میرانا در همین رابطه توضیح داد: «با تقریب خوبی می توان گفت که بازار کار سنتی نمی تواند نیازهای منحصر به فرد نامزدهای سطح بالا و چالش های پیچیده ای که شرکت ها در یافتن رهبران و استعدادها با آن مواجه هستند را برطرف کند.

در بازار کاری که این روزها با تهدید بزرگی همچون مهاجرت مواجه است نقش یک شرکت تخصصی در حوزه  Headhunting بیش از پیش حیاتی خواهد بود.

در میرانا، ما متعهدیم به عنوان یک شریک استراتژیک نقش حلقه اتصال میان افراد ارشد و سازمان های برتر را به خوبی ایفا کنیم.

تعهد ما برای پر کردن این شکاف مبتنی بر درک عمیق نیازهای شرکت ها و استعدادهای فردی است. مأموریت ما در میرانا حذف موانع رشد از طریق متصل کردن شرکت‌های برتر با مناسب‌ترین رهبران و استعدادها است تا هم کسب‌وکارها و هم افراد قادر به پیشرفت و تعالی هرچه بیشتر در مسیر خود شوند.» وی افزود: «گروه جاب‌ویژن بعد از تثبیت جایگاه خود در اکوسیستم کاریابی کشور و با در اختیار داشتن بزرگ‌ترین سیستم ردیابی متقاضی (ATS) در قالب پلتفرم کندو، تصمیم به سرمایه‌گذاری بر روی سرویس جدید میرانا برای تحقق این مأموریت گرفته است.»

سازمان ها می‌توانند جهت همکاری با میرانا از طریق صفحه اختصاصی در نظر گرفته شده در وبسایت میرانا درخواست خود را ثبت کرده و همچنین افراد هم می‌توانند برخی از موقعیت های شغلی موجود را در قسمت مربوط به خود بررسی کرده و یا صرفا جهت ایجاد ارتباط رزومه خود را برای میرانا ارسال کنند.