حراج اینستاگرامی؛ پادرو آمارهایی از کمپین «چله» خود را منتشر کرد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۲

هم‌زمان با شروع جشنواره‌های فروش در بیشتر نقاط دنیا، پادرو در قالب یک کمپین ۴۰ روزه که از هفته اول آذرماه شروع شده است، فرصتی را برای همه فروشگاه‌های اینستاگرامی فراهم کرده تا بتوانند فروش خود را افزایش دهند و از مزایای ویژه این کمپین برای ارائه خدمات با کیفیت‌تر به مشتریان خود استفاده کنند.

به گزارش روابط‌عمومی پادرو، کمپین چله، اولین کمپین مشترک فروشگاه‌های خرد و متوسط است که در اینستاگرام برگزار می‌شود. پادرو به‌عنوان یک فروشگاه‌ساز در شبکه‌های اجتماعی امکاناتی را برای فروشندگان خرد و متوسط در فضای اینستاگرام فراهم کرده تا بتوانند در این جشنواره که زمان مناسبی برای خریدهای آنلاین است، کسب‌وکار خود را ارتقا دهند و با ارائه تخفیف‌های معقول اما جذاب و استفاده از تکنیک‌های ویژه در بلک فرایدی و حراج یلدا فروش خود را چند برابر کنند.

این کمپین در فاز اول خود و تنها در بلک‌فرایدی توانست باعث رشد بسیاری از فروشگاه‌های کوچک و متوسط شود. متوسط رشد مبلغ فروش فروشندگان در بلک‌فرایدی، بیش از ۳۸ درصد بود، اما رشد در تعداد سفارش‌های ثبت شده تنها در یک بازه سه روزه، بیش از ۱۱۹ درصد بوده است.


این اعداد نشان می‌دهند که استفاده از زیرساخت مناسب برای فروش و البته استفاده از تکنیک‌های رایج فروش در شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند به رشد و توسعه فروشگاه‌های کوچک کمک کند.

پشوتن پورپزشک، مدیرعامل پادرو با اشاره به اینکه بیشتر فروشگاه‌هایی که از ابزارهای پادرو برای کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند رشد را تجربه می‌کنند؛ گفت: «بهره بردن از تکنیک‌های خاص فروش در شبکه‌های اجتماعی موضوعی است که کسب‌وکارها نیاز دارند آن را بیاموزند و استفاده از دو محصول پادروشاپ که فروشگاه‌ساز مناسب برای شبکه‌های اجتماعی و پادروپین که زیرساخت‌های مورد نیاز برای ارسال سفارش‌ها را فراهم می‌کند، به آن‌ها کمک می‌کند تا امکان دریافت و پردازش تعداد زیاد سفارش‌ها را داشته باشند و بتوانند با حمایت پادرو، بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند.»

پورپزشک به فروشگاه‌هایی اشاره می‌کند که در روزهای عادی بین ۱۵ تا ۲۰ عدد سفارش داشتند و در زمان بلک‌فرایدی سفارش خود را به بیش ۳۰۰ عدد در روز رسانده‌اند. جالب اینجاست که در این فروشگاه‌ها، خبری از جوایز گران قیمت و حتی ارسال رایگان نیست و صرفا با استفاده از زیرساخت مناسب و تکنیک فروش، موفق می‌شوند سفارش‌ها را به ۱۰ تا۲۰ برابر بیشتر از سفارش‌ روزهای عادی خود برسانند!

با توجه به استقبال فروشگاه‌های اینستاگرامی از بلک‌فرایدی، پادرو در نظر دارد تا کمپین چله را بسیار گسترده‌تر برگزار کند و به افزایش فروش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند.

یکی از اهداف کمپین چله استفاده از پتانسیل‌های موجود در بازار تجارت اجتماعی برای رشد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و کمک به پایداری آن‌ها است. به همین دلیل علاوه بر ارائه امکانات ویژه‌ی بازاریابی و هدایت خریداران به سمت این فروشگاه‌ها، سعی کرده  با روش‌های مختلف مثل اعطای جوایز جذاب علاوه بر جلب رضایت مشتریان علاقمند به خرید از فروشگاه‌های اینستاگرامی که طرفدار خریدهای آسان و راحت نیزهستند، هیجان کمپین را نیز برای مخاطبان دوچندان کند.

پشوتن پورپزشک می‌گوید: «پادرو همچون گذشته، قصد دارد با حمایت از فروشگاه‌های کوچک و متوسط که در فضای شبکه‌های اجتماعی فعال هستند، به توسعه و پایداری این بازار بزرگ به عنوان بزرگ‌ترین بازار خرده‌فروشی آنلاین کشور کمک کند. معمولا فروشگاه‌های کوچک سرمایه یا بودجه کافی برای تبلیغات اثرگذار یا تامین جوایز مورد علاقه مشتریان خود را ندارند و پیوستن به کمپین چله به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند رشد و فروش بزرگ جمعی را تجربه کنند. در حقیقت پادرو در این کمپین، در نظر دارد تا با همراه کردن تعداد مناسبی از فروشگاه‌های فعال، کمپینی اثرگذار را برگزار کند که هر یک از آن‌ها به تنهایی امکان آن را نداشته‌اند.»

بلک‌فرایدی، جشنواره فروش یلدا یا نوروز فرصت‌های خوبی برای فروشندگان هستند تا بتوانند با استفاده از تنوع کالا و ارائه تخفیف،‌ مشتریان خود را افزایش و دامنه کسب‌وکارشان را توسعه دهند. پورپزشک معتقد است: «این تکنیک در تجارت الکترونیک باعث موفقیت و افزایش فروش بلند مدت در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی در بیشتر کشورهای جهان حتی ایران شده است و ما در پادرو معتقدیم این روش برای کسب‌وکارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی هم موفقیت به همراه خواهد داشت. فروشگاه‌ آنلاین و مناسب‌سازی شده، اتصال به صفحه اینستاگرام فروشگاه، تبلیغات هوشمند، مدیریت مشتریان، درگاه امن پرداخت، ارسال سفارش‌ها با امکان رهگیری، مدیریت کمپین تبلیغاتی از جمله امکاناتی است که پادرو در اختیار فروشگاه‌ها قرار می‌دهد تا بدون نگرانی بتوانند با تمرکز بر کار خود، فروش بیشتر و حجم سفارش بالاتر را به راحتی مدیریت کنند و در یک بازه زمانی مشخص درآمد بیشتری کسب کنند.»

تا به امروز بیش از ۲۰۰۰ فروشگاه به این کمپین پیوسته‌اند و تنوع کالا در دسته‌بندی‌های مختلفی را برای کاربران فضای آنلاین فراهم کرده‌اند. این کمپین که برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود، بهترین امکان برای توسعه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است که پتانسیل رشد و توسعه را دارند و از پتانسیل‌های شبکه‌های اجتماعی برای فروش استفاده می‌کنند.

پادرو این کمپین را با همراهی و مشارکت آژانس خلاقیت پیلبان و اینفلوئنسرهای بزرگ در شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌کند که فاز نهایی آن، یعنی خرید از فروشگاه‌های منتخب در نیمه دوم آذرماه و همزمان با تدارک برای خریدهای شب یلدا برگزار خواهد شد.