در آستانه هفت سالگی : توقف فعالیت سایت پندار

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۸۶

وبنا – بر اساس اطلاعیه ی سردبیری سایت پندار، این وب سایت توقفی احتمالا چند ماهه را برگزیده است. در ادامه اطلاعیه سایت پندار را بطور کامل در ادامه می خوانید.
پندارنت، زمانی متولد شد که وب سایت های فارسی زبان، در حال تجربه های نخستین بودند. خلاء های ی بی شمار رسانه ای، موجب شد تا این پایگاه ها، جایگزین برخی از مطبوعاتی شوند که به دلایل گوناگون نتوانستند هم پای زمانه گام بردارند.
هزینه های سرسام آور نگاهداری و به روز رسانی فنی و محتوایی، نیرو و انر‍ژی انسانی صرف شده و خلاء های قانونی فعالیت رسانه ای. ما را به این نتیجه می رساند که تا زمانی که راهکار هایی برای ادامه ی فعالیت به شکل حرفه ای وجود ندارد، نمی توانیم به تداوم این بازی لذت بخش گروهی مان دل خوش کنیم.
برای وب سایتی که حتا یک ریال کمک مالی از هیچ فرد ، گروه و شرکت تجاری دریافت نکرده و هرگز دست خود را به سوی مخاطبش نیز دراز نکرده است، تداوم فعالیت به شکل کنونی غیر ممکن است.
امیدواریم با برنامه ریزی برای نسخه ی تازه ی پندار، شرایط فنی، رسانه ای و مالی مطلوبی را برای آن فراهم کنیم. شرایطی که با آن چه بضاعت جامعه ی مجازی فعلی ماست، فاصله ی بسیاری دارد.
پندار نیاز دارد تا کارنامه ی خود را یک بار دیگر مرور کند و به این منظور نیاز به سکوتی دارد که امیدواریم بیش از چند ماهه به درازا نکشد.
نقد گذشته ی پندار، خواسته ی ما از دوستداران این پایگاه است.

نیما افشار نادری – سی فروردین ۱۳۸۶

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *