زیمد؛ وبسایتی برای زندگی بهتر سالمندان

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰

عزیزترین نفرات در زندگی ما قطعا خانواده، خصوصا پدران و مادران ما هستند  و همین موضوع سرآغاز شکل‌گیری استارت آپ زیمد در شرق تهران با یک تیم ۶ نفره شده است.

 زیمد، عصای دست سالمندان؛ دلیل انتخاب شعار زیمد، اهمیت وجود نیروی کمکی برای بهتر زندگی کردن سالمندان است. دوره سالمندی هم باید مانند دیگر دوران زندگی، با کیفیت سپری شود. اما کیفیت زندگی در دوره سالمندی به نوع نگرش خود فرد وابسته است. تیم زیمد همراهی افرادی که این روزها دغدغه نگهداری از سالمندی را دارند، را به عنوان هدف قرار داده است.

سالمندان هم مانند کودکان نیاز به توجه دارند و شایسته بهترین مراقبت‌ها هستند. آن‌ها از خرید روزانه مواد غذایی، تهیه غذا و پیاده روی در پارک گرفته تا یادآوری دارو و … نیاز به حمایت فردی دارند تا در مواقع مورد نیاز بتواند راهنمایی‌های مفیدی ارائه کند.


راهنمایی‌هایی ما این امکان را برای سالمندان فراهم می‌کند که آن‌ها بتوانند در خانه خود به راحتی زندگی کنند. شاید پذیرفتن یک فضای جدید برای افراد سالخورده بسیار سخت باشد.

اگر پدر یا مادر سالمند داشته باشید حتما متوجه این موضوع شده‌اید. آن‌ها در برابر کوچکترین تغییر، مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهند. یکی از این مقاومت‌ها می‌تواند کلمه “سالمندی” باشد. هیچ‌کدام از ما علاقه‌ای به پیر شدن ندارد. اگر بتوانیم توضیح قانع کننده‌ای برای آن‌ها بیاوریم، بخشی از مقاومت سالمندان را حذف خواهیم کرد. این توضیحات می‌تواند شامل آگاهی از این دوران از زندگی باشد. اگر در هر مرحله از زندگی از تغییرات جسمانی و روانی خود اطلاعات کافی داشته باشیم، پذیرفتن و مدارا کردن با تغییرات آسان‌تر می‌شود.

ما انتخاب کردیم که صدای سالمندان باشیم

وجود یک پرستار که تمامی کارهای سالمند را مدیریت کند، خیالی آسوده برای افراد سالمند و اطرافیان او ایجاد می‌کند. ما می‌خواهیم اگر امکان وجود پرستار برای سالمند شما فراهم نبود، بتوانیم آموزش‌های لازم را به سالمند یا اعضای خانواده او ارائه کنیم تا دغدغه کمتری برای رفع مشکلات سالمند داشته باشید.

اطلاعاتی که ما قصد داریم مانند یک مشاور دلسوز به گوش شما برسانیم درباره ورزش‌های سالمندان، اطلاعات کاربردی، تغذیه و مکمل افراد سالمند، سلامت جسمی و روان آن‌هاست. زمانی که حتی برای حمام بردن فرد مسن با مشکل مواجه شده باشید، راه‌هایی وجود دارد که بتوانید این مقاومت را به حداقل برسانید. ما درباره کلیشه‌ای‌ترین مشکلات سالمندی برایتان نوشتیم. حتی سعی می‌کنیم برخی شرایط خاص را هم برای آنان بررسی کنیم.

تمام سعی ما بر این است که با کمک مشاوره روانشناسان خبره، اطلاعات سودمندی برای شما در سایت زیمد قرار دهیم. در وبسایت زیمد ما اطلاعات جامعی از خانه‌های سالمندان شهرهای مختلف برای شما قرار داده‌ایم.

اگر سالمند شما توانایی مطالعه کردن داشته باشد، با نصب اپلیکیشن زیمد خواندن مطالب را برای او آسان می‌کنید. تنها کمی انرژی برای آموزش کار با اپلیکیشن را به سالمند در نظر بگیرید. برای آسودگی بیشتر شما عزیزان، فایلهای صوتی و ویدیویی فراوانی در سایت قابل مشاهده است.

به امید روزی که سالمندی، شیرین‌ترین دوره زندگی تمامی افراد بر روی زمین باشد.

اهداف زیمد

  • ایجاد رضایت از زندگی برای تمامی سالمندان
    • آشنایی با بیماری‌های افراد در سن پیری و نحوه درمان و مدارا کردن با آن
    • معرفی برنامه غذایی مناسب برای افراد مسن
    • آشنایی و معرفی ورزش‌های مناسب برای سالمندان
    • برقراری ارتباط عاطفی با سالمند برای درک بیشتر او
    • اخبار بازنشستگان
    • و در نهایت به دنبال راهی برای ایجاد حس آرامش و آسایش برای سالمندان

 

دانلود اپلیکیشن سالمندان زیمد

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *