پاسخ بالاترین به “لینکها با توضیحات نامربوط”

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۸۶

وبنا – مهدی، مدیر سایت بالاترین در خصوص پرسش های گوناگونی که در زمنیه حذف لینهای برخی از کاربران مطرح است ، پاسخ داد. مدیر سایت بلاترین می گوید: “یکی از این مشکلات شکل گیری قوانین بالاترین است. از آنجا که بالاترین یک کار نوپاست قوانینش هم در حال شکل گرفتن هستند. از همان اول نمیشود یک سری قوانین وضع کرد که مشکلاتی را که هنوز پیش نیامده یا درکشان نکرده‌ایم را حل کنند.”

وی در ادامه گفت : “یکی از مشکلات که ما داشتیم و داریم این است که توضیح داده شده در بالاترین توسط کاربر کاملا به لینک نامربوط یا نظر شخصی کاربر است. مثلا کسی لینک می دهد به عکس دو کارگر بیکار که روی جدول نشستند و در توضیحات لینک نیم صفحه در مورد وضع بد کارگرها حرف می زند. چنین لینکی خلاف قوانین بالاترین است. همانطور که در قانون سوم ارسال لینک گفته ایم نظر شخصی باید در وبلاگتان نوشته شود. اینکه چرا چنین لینکهایی را برخلاف قوانین بالاترین کرده ایم چند دلیل دارد. مهمترینش این است که وقتی کسی در وبلاگ خودش یا در سایت خودش مطلبی می نویسد مسئولیتش را خودش قبول می کند ولی وقتی که مطلب در بالاترین نوشته می شود مسئولیت به بالاترین منتقل می شود. اگر بالاترین بخواهد مطالب خود را منتشر کند که دیگر میشود چیزی مثل گویا یا بازتاب و آن موقع باید قوانین سردبیری خودش را داشته باشد و اصلا مسیری نیست که تیم بالاترین بخواهد دنبال کند.”

در ادامه با اشاره به قوانین بالاترین اضافه کرد: “حالا مشکل اعمال قانون بطور خیلی سفت و سخت این است که بعضی مواقع که در توضیحات لینک، لینک دهنده یک جمله بامزه می نویسد که نظر شخصی خودش است ولی به مفرح شدن محیط بالاترین کمک می کند و واقعا درست نیست که ما بخواهیم آن لینکها را بدلیل نقض قانون حذف کنیم. اما لینکهایی که بطور واضحی قانون بالا را نقض کنند حذف می شوند. متاسفانه ما نمی توانیم به امید کاربران بمانیم چون همه کاربران با قوانین و فلسفه پشتشان آشنایی ندارند و در عمل بعضی از لینکهایی که نقض قوانین می‌کنند بالا می‌آیند.”

برخی کاربران نیز از بالاترین به عنوان یک کشور دموکرات نام می برند که مدیر سایت بالاترین در این خصوص نیز می گوید: “این تصور انتزاعی که بعضی ها دارند که دموکراسی یعنی فقط رای دادن غلط است. دموکراسی به چهارچوب و ضوابط نیاز دارد. بالاترین در این حد دموکراسی است که لینکها براساس رای شما به صفحه اول می روند. تعداد خیلی محدودی(شاید کمتر از نیم درصد) که حذف می شوند بدلیل قوانین ذکر شده در صفحه ارسال لینک حذف می شوند. با کمال صراحت به شما می گویم که هیچ لینکی بدلیل مسایل سیاسی، مذهبی یا مسایل شخصی حذف نشده است. اکثریت لینکهای حذف شده بدلیل تقلب رای است. اینجا بگویم بالاترین یک کشور دموکراتیک نیست(یعنی مقایسه اش با یک کشور اشتباه است). در یک کشور همه افراد حق مالکیت بر آن کشور دارند و برای قوانین آن و برای انتخاب حاکمان رای می دهند. در بالاترین قوانین بوسیله تیم بالاترین تعیین می شوند. شاید یک روزی برسد که آنقدر از نظر فنی نیرو و وقت داشته باشیم که مکانیزم برای برای گذاشته شدن قوانین بالاترین را نیز درست کنیم. ولی تا زمانی که آنروز برسد بالاترین تنها در حد رای دادن به لینکها دموکراتیک است و لینکها هم باید مطابق با قوانین بالاترین باشند.”

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *