نفوذ صرف به سایت ها جرم نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۶

وبنا – مدیر کل مبارزه با جرایم خاص و رایانه ای پلیس آگاهی کشور گفت: در حال حاضر در قانون صرف نفوذ غیر مجاز به سایت و شبکه ، جرم نیست . اما از آنجا که این نفوذ می تواند زمینه ساز جرم های دیگری شناخته شود ، از طریق خسارت های مالی وارده قابل پیگیری است .
سرهنگ امیدی درارتباط با برخی خبرها مبنی بر هک شدن تعدادی از سایت های رسمی و پیگیری نشدن این مسئله گفت: گاهی وقت ها برخی از سایت های رسمی هک می شوند و صاحبان آنها پیگیری نمی‌کنند. لذا ما نیز فقط در حد خبر از موضوع آگاه می‌شویم .
وی افزود: ما گاهی از آنها می خواهیم شکایت کنند تا موضوع را رسیدگی کنیم اما متأسفانه بیشتر سایت های رسمی برای انکار نقص امنیتی خود ، از هکرها شکایت نمی کنند.
سرهنگ مهرداد امیدی همچنین در مورد اینکه آیا سوء استفاده از کارت‌های عابربانک نیز گزارش شده است یا خیر، اظهار داشت : راجع به سوءاستفاده هایی که از عابربانک ها می شود نیز شکایت هایی وجود دارد که پرونده آنها در دست رسیدگی است.
وی متذکر شد : آنچه که در این پرونده ها مأموران آگاهی به آن رسیده اند ، این است که چنین مسئله هایی بیشتر براثر غفلت و یا عدم مراقبت افراد روی می دهد.
مدیر کل مبارزه با جرایم خاص و رایانه ای پلیس آگاهی کشور در ارتباط با پیگیری اینگونه جرایم گفت : متأسفانه لایحه جرایم رایانه ای در مجلس، هنوز به سرانجام نرسیده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *