توضیحات تکمیلی در مورد فیلتر شدن برخی وبلاگهای بلاگفا

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۸۶

وبنا – به نقل از بلاگفا : “همانطور که قبلا در بخش اخبار سایت اشاره شده بود در ماههای اخیر تعدادی از وبلاگها که محتوایی بدون مشکل داشته اند در برخی شهرستانها و یا شرکتهای سرویس دهنده اینترنت اشتباهاً فیلتر شده اند. با توجه به پیگیری های انجام شده مشخص شده است که این مشکل که تنها در شبکه هایی که پهنای باند خود را از مخابرات تامین میکنند صورت گرفته به دلیل تشخیص اشتباه سیستم فیلترینگ جدید شرکت فن آوری اطلاعات بوده است که متاسفانه باعث مسدود شدن دسترسی به برخی وبلاگها (با محتوای سالم) نیز شده است. تماسهایی با برخی از مسئولین فیلترینگ شرکت فن آوری اطلاعات داشته ایم و مشکلات موجود به ایشان منتقل شد و امیدواریم با پیگیری های مسئولین مشکلات مرتفع شود.
لازم به توضیح است که این مشکل به دلیل الگوها، تعاریف و الگوریتمهای اجرایی نرم افزار تشخیص محتوای غیر اخلاقی سیستم فیلترینگ است که گاهی موضوع وبلاگها یا سایتها را به اشتباه تشخیص داده و آنها را مسدود میکند. با توجه به توضیحات مسئولین بخش فیلترینگ دلایل زیر می تواند باعث تشخیص یک وبلاگ یا سایت به عنوان وبلاگ غیر اخلاقی یا متخلف شود.

۱-درج کلمه های کلیدی ممنوع(اعم از غیر اخلاقی و مربوط به عبور از فیلتر)، در قسمت Title(سر تیتر)، Meta keywords (کلمات کلیدی معرف صفحه)وTool tips (توضیحات پای عکس).
۲-درج هرگونه لینک به سایتهایی که قبلا مسدود گشته اند.
۳-درج هرگونه Link Box که حاوی کلمات ممنوعه و یا لینک به سایتهای غیر مجاز باشد.

معتقدیم که معیارها و الگوریتمهای تعریف شده با توجه به اینکه باعث تشخیص و فیلتر شدن اشتباه بسیاری از وبلاگها شده است نیاز به بازنگری دارد و در عین حال این موارد میتواند مورد توجه کاربران سایت و وبلاگ نویسها قرار گیرد .

مدیران و نویسندگان وبلاگها و سایتهایی که احیاناْ وبلاگ ایشان در برخی شهرها و یا شبکه های مسدود شده است میتوانند با تلفن ها و یا آدرس ایمیل زیر با مسئولین فیلترینگ شرکت فن آوری اطلاعات تماس گرفته و مشکل خود را پیگیری کنند.

آدرس پست الکترونیکی و تلفنهای بخش فیلترینگ شرکت فن آوری اطلاعات
آدرس پست الکترونیکی: Filter@dci.ir
تلفن تماس: ۸۸۰۳۱۵۳۱ – ۸۸۰۵۳۲۶۵ – ۸۸۰۵۳۲۶۶

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *