وبنا یک ساله می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۸۶

به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه برنگذرد

۳۶۵ روز پیش دامنه وبنا (Webna) ثبت شد. این اقدام به عنوان یک علاقه شخصی به اطلاع رسانی و رشته خبرنگاری انجام شد. سایت نیز در کمتر از چند روز راه اندازی گردید. کل مراحل طراحی و راه اندازی سایت خبری وبنا بیش از ۵ روز نبود.

سایت وبنا بصورت رسمی با عنوان “خبرگزاری وب سایت های ایران” فعالیت خود را آغاز کرد. و پس از چند ماه با نام جدید “پایگاه خبری وب سایت ها ایران” ادامه فعالیت داد. این تغییر نام به دلیل اختلاف نام گذاری وبنا با وزارت فرهنگ و ارشاد بود. گرچه امروز وبنا عنوان خبرگزاری را یدک نمی کشد. اما با انتشار اخبار روزانه با حجم کاری متوسط ۲.۷۸ خبر در روز به فعالیت خود ادامه می دهد.

وبنا در زمانی وارد عرصه خبری فناوری اطلاعات در ایران شد، که تمامی پایگاه های خبری به بررسی اخبار مربوط به حوزه سخت افزار ، تلفن همراه و شرکت های خارجی مشغول بوده اند. اما وبنا با یک رویکرد جدید و نگاهی متفاوت به دنیای مجازی در ایران برای حمایت و پوشش خبری سایت های اینترنتی فارسی مسیر خود را انتخاب کرد و ادامه داد.

راه اندازی اولین رادیو اینترنتی در ایران که برنامه های زنده رادیوی و اخبار وب را در اینترنت منتشر می کند ، از آن دسته از فعالیت ها ی وبنا است.

دوستان زیادی در این مدت ما را راهنمای کرده و وبنا از تجربیات این دوستان برای توسعه فعالیت های خود استفاده کرده است. از طراحی خوب سایت که کار پرهام باغستانی است سپاسکزارم. طرحی که پس از یک سال هنوز مثل روز اول طراوت و شادابی دارد.

امروز وبنا شعار “حمایت از وبنا ، حمایت از وب سایت های ایرانی” راه انتخاب کرده است. امید واریم که بتوانیم در این راه با کمک تمام مدیران سایت های اینترنتی هر روز بهتر و محکم تر از دیروز گام برداریم.

سوالی که همواره در ذهن ما بوده است میزان تاثیر کار و فعالیت ما در دنیای مجازی است. امروز تنهای درخواست ما از شما مدیران سایت های اینترنتی این است که نظرات خود را بیشتر و بیشتر با ما در میان بگذارید. و بگویید:
آیا وبنا به نظر شما یک رسانه موفق بوده است ؟
چه انتظاری از سایت خبری خود دارید ؟

امسال جشن تولد نداشتیم ، اما شاید سال آیند، تولد وبنا را فراتر از یک نوشته و در کنار دوستان و یاران وبنا برگزار کنیم.

(پاسخ ها را لطفا در بخش نظرات بنویسید)

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *