مهدی بوترابی: درپی حمله شب گذشته دسترسی کاربران به وبلاگ ها مسدود شد

تاریخ انتشار: ۲۷ تیر ۱۳۸۶

“مهدی بوترابی” مدیر پرشین بلاگ گفت: در پی حمله شب گذشته و صبح امروز به وب سایت های گروه پرشین بلاگ ، دسترسی کاربران به وبلاگ ها و صفحه اصلی این سایت مسدود شده و ما تلاش می کنیم که هرچه زودتر این مشکل را برطرف کنیم.
مهدی بوترابی – مدیر پرشین بلاگ، در مورد اختلالات به وجود آمده در دسترسی کاربران ایران به صفحات شخصی شان به وجود آمده است، گفت: اختلالات پرشین بلاگ از ساعت ۴ بامداد امروز آغاز شد و اتفاقی که افتاده این است که در پی حمله هکرها به “گروه پرشین بلاگ” مشکلاتی برای سرویس دهنده وبلاگ این گروه به وجود آمد.

وی در ادامه افزود: آنها سعی کردند به بانک اطلاعاتی پرشین بلاگ هم دسترسی پیدا کنند که این تلاش آنها ناموفق بود و به کاربران این اطمینان را می دهیم که کلیه اطلاعات تمامی ۸۰۰ هزار وبلاگ persianblog.comهمچنان حفظ و نگهداری می شود. هنوز اتفاقی برای سرور و بانک اطلاعاتی این گروه نیفتاده ولی مشکل مربوط به دامنه پرشین بلاگ دات کام است که سرویس دهنده آن یک شرکت خارجی است.

مدیر سرویس وبلاگ گروه پرشین بلاگ خاطرنشان کرد: مشکل به وجود آمده برای این وبلاگ ها مربوط به دامنه سایت است که سرویس دهنده آن یک شرکت خارجی است. طبق برآورد ما این مشکل در ساعات آینده برطرف می شود. این اتفاق سال گذشته هم رخ داد و هکرها توانستند به شرکت سرویس دهنده دامنده دسترسی پیدا کنند و برای چهار ساعت دسترسی کاربران و مردم به پرشین بلاگ ممکن نبود.

این کارشناس IT درخصوص تلاش هایی که برای رفع این مشکل صورت خواهد گرفت ، تصریح کرد: ما هیچ کاری نمی توانیم برای این مشکل بکنیم چون سرویس هایی که مربوط به دامنه است در دنبا توسط دو سه شرکت بزرگ داده می شود و ما مجبوریم که تنها با همین شرکت های بزرگ جهانی کار کنیم و این مشکلات که به وجود می آید در اختیار ما نیست. مشکلی که برای ما به وجود آمده مربوط به شرکتی است که در سطح جهانی خدمات دامنه ارائه می دهد و ما با این شرکت در تماس هستیم تا این مشکل برطرف شود.

بوترابی ادامه داد: آنها تلاش می کنند دامنه persianblog.com را حذف کنند و با تغییر dns های persianblog.com هنگام درج آدرس های مربوط به این سایت، صفحه ای دیگر باز می شود. پیامی که بر روی صفحه اصلی پرشین بلاگ مشاهده می شود با این مضمون که ” سایت در حال به روز رسانی می باشد”، از سوی هکرها بر روی dns ما قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پیام های هکرها در برخی سایت های هک شده حاکی از عراقی بودن آنها است، تاکید کرد: این هکرها تلاش می کنند وانمود کنند که عراقی هستند و پیام هایی که در سایت های هک شده قرار می دهند با تصویر پرچم عراق است و شعارهایی که روی سایت های هک شده قرار می دهند مربوط به عراق است

بوترابی خاطر نشان کرد: آنها تلاش می کنند ملیت خود را عرب وانمود کنند و شعارهایی را هم که از خود به جای می گذارند ضد ایرانی است و مدام از کلمات و تعابیر ضد ایرانی استفاده می کنند.

وی افزود: اختلالات به وجود آمده برای همه کاربران قابل مشاهده نیست و برخی کاربرانی که از طریق سرویس دهنده های مختلف اقدام به دسترسی به این سایت می کنند شاید بتوانند پرشین بلاگ را مشاهده کنند.

مدیر پرشین بلاگ یادآور شد: ما به ۸۰۰ هزار کاربر این سرویس دهنده وبلاگ اطمینان می دهیم که اطلاعات فارسی وبلاگ های شان آسیبی ندیده است و طی ۲۴ ساعت آینده این مشکل را بر طرف می کنیم. البته با وجود این مشکل برخی سرویس دهنده های اینترنت و isp ها می توانند پرشین بلاگ را مشاهده کنند. ولی اکثریت چهار میلیون مخاطب سایت این مشکل را خواهند داشت.

به نقل از خبرگزاری مهر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *