وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

یکی از نیازهای مهم مردم افزایش پهنای باند است

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم راه‌اندازی فناوری نسل پنجم اینترنت در شرکت “مبین نت” گفت: باید تصمیم گیری‌ها متناسب با نیاز مردم باشد که یکی از نیازهای مهم مردم پهنای باند است و همواره آن را بیشتر از پیش مطالبه می کنند. بویژه آنکه در یک سال اخیر به دلیل شیوع کرونا زندگی به اینترنت بیشتر از گذشته وابسته شده است.

 به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم آغاز تجاری سازی فناوری ۵G شرکت “مبین نت” گفت: این حرکت برای خدمت رسانی به مردم حرکت جدیدی است که مبین نت در این عرصه پا گذاشته است که موفقیت بزرگی است و آن را تبریک می گویم.با توسعه این تکنولوژی پخش فیلم ها ۴K با کیفیت عالی و قیمت مناسب از طریق تلویزیون های اینترنتی امکان پذیر می شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های خدمت دهنده و وزارت ارتباطات به عنوان سیاست گذار باید به نیاز مردم و بازار توجه داشته باشند تصریح کرد: باید تصمیم گیری‌ها متناسب با نیاز مردم باشد که یکی از نیازهای مهم مردم پهنای باند است و همواره آن را بیشتر از پیش مطالبه می کنند. بویژه آنکه در یک سال اخیر به دلیل شیوع کرونا زندگی به اینترنت بیشتر از گذشته وابسته شده است.

 انحصاری شدن نتیجه خصوصی سازی مخابرات


وزیر ارتباطات با اشاره به خصوصی سازی مخابرات خاطرنشان کرد: یکی از اشتباهات، نحوه واگذاری مخابرات به بخش خصوصی بود.

وی با بیان اینکه ایجاد انحصار یکی از اشتباهات واگذاری مخابرات به بخش خصوصی است بیان کرد: داکت‌ و سیم‌ مسی که جزو انفال عمومی مردم هستند به مخابرات واگذار شده است. مخابرات با وجود اینکه هیچ سرمایه گذاری در راه خصوصی‌سازی نکرد اما سودهایی که از درآمدهای سالیانه به دست می‌آورد را به عنوان اقساط خصوصی‌سازی پرداخت کرد.

 آذری جهرمی با اشاره به اینکه چابکسازی در زیرمجموعه مخابرات ایران آنگونه که باید شکل نگرفته است گفت: به دلیل اینکه هیچ  رقابتی در این زمینه وجود نداشت چابکسازی مخابرات به خوبی انجام نشده است. البته این موضوع به فرآیند خصوصی سازی مرتبط است و به هیچ فردی ربط ندارد.

وی با اشاره به اصلاح فرآیند خصوصی سازی تصریح کرد: در دولت تلاش کردیم تا فرآیند خصوصی سازی اصلاح شود و لایحه آزادسازی داکت‌ و سیم‌ مسی ارائه کردیم که در حال بررسی است و امیدواریم پیش از پایان دولت مصوب شود.

 وزیر ارتباطات با اشاره به نداشتن توازن بین اینترنت خانگی و تلفن همراه بیان کرد: این معضل مخصوص کشور ما نیست و در کشورهای کوهستانی یا جاهایی که فیبرنوری در آنها توسعه ندارد نیز دارای این مشکلات هستند.

وی ادامه داد: راهبرد برای ایجاد توازن و رفع فشار از اینترنت موبایل این است که ۵G به عنوان اینترنت خانگی استفاده شود که تا ۳۰ برابر ظرفیت کیفیت را بالا می برد.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: مبین نت نخستین شرکتی است که در مسیر توسعه ۵G قرار گرفته است و پهنای باند بیشتری دارد و امروز نخستین سایت را راه اندازی کرده است.

 قیمت بالای مودم ۵G

وی با اشاره به قیمت بالای مودم خاطرنشان کرد: قیمت مودمی که برای این تکنولوژی استفاده می شود بالاست زیرا تکنولوژی که تازه وارد می شود قیمت هایش نیز بالاست. بنابراین باید شرکت های مختلف آن را تولید کنند که در حال حاضر شرکت “اتصال صنعت میانه” در حال تولید مودم است و تایید سازمان تنظیم مقررات را می گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: از بانکها کمک بگیرید و برای مصرف‌کننده یک خط اعتباری برای مبین نت تهیه و از ظرفیت دولت الکترونیک استفاده کنید  تا هر مشتری که درخواست مودم می دهد بتواند از دم قسط آن را خریداری کند.

 از ظرفیت داخلی در تولید تجهیزات بهره بگیرید

وزیر ارتباطات  تاکید کرد: حتما در تجهیزات از حداکثر ظرفیت داخل استفاده کنید تا این صنعت رشد کند.

بر اساس این گزارش، اینترنت نسل پنجم امروز در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران به بهره برداری رسید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *