گزارش سال 2020 سوپراپلیکیشن دیجی پی منتشر شد؛

از یک میلیون نصب فعال تا تخصیص ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار به کاربران

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
گزارش سال 2020 دیجی پی

گزارش سال ۲۰۲۰ دیجی پی، بازوی فناوری مالی گروه دیجی‌کالا، با هدف ایجاد شفافیت و عملکرد این شرکت از ۱ دی ۹۸ تا ۳۰ آذر ۹۹ منتشر شد. براساس این گزارش پی در سال میلادی گذشته تعداد نصب‌ فعال سوپراپلیکیشن دیجی‌پی با ۹۸.۷ درصد رشد به بیش از ۱ میلیون و تعداد کل تراکنش‌های کیف‌پول و درگاه پرداخت هوشمند نیز به بیش از ۲۳ میلیون رسیده است. این سوپراپلیکیشن در سال میلادی گذشته ۱۵ خدمت را به کاربران خود ارائه داده و مجموع اعتبار تخصیص یافته از سوی دیجی‌پی به کاربران برابر ۳،۳۰۰ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش وبنا، آنطور که در این گزارش اعلام شده تعداد نصب فعال این سوپر اپلیکیشن با رشد تقریبا دو برابری به بیش از ۱ میلیون رسیده است. افزون بر این میانگین نسبت کاربران فعال روزانه به کاربران فعال ماهانه دیجی‌پی با رشد حدود ۱۷۸ درصدی به ۲۱ درصد رسیده است.

طبق گزارش دیجی‌پی، ۷۷.۲ درصد کاربران این سوپراپلیکیشن را آقایان و ۲۲.۸ درصد کاربرانش را خانم‌ها تشکیل می‌دهند. همچنین براساس نمودار سنی کاربران این اپلیکیشن کاربران ۲۵ تا ۳۴ سال با ۴۰ درصد و کاربران ۱۸ تا ۲۴ سال با نزدیک به ۳۵ درصد بیشترین کاربران دیجی‌پی را تشکیل می‌دهند. افزون بر این نمودار الگوی استفاده کاربران از این اپلیکیشن در ساعات مختلف روز نشان می‌دهد که تعداد تراکنش ها در نیمه دوم روز بیشتر بوده و تراکنش‌ها در ساعت ۱۶ هر روز کاری به اوج خود می‌رسد.


در بخش دیگری از گزارش سال ۲۰۲۰ دیجی‌پی به رفتار کاربران این سوپراپلیکیشن پرداخته شده است. براسا این گزارش در سال میلادی گذشته بیشترین مبلغ خلافی وسیله نقلیه از سوی یک کاربر ۵۴،۵۵۰،۰۰۰ تومان بوده است. همچنین بیشترین مبلغ بدهی عوارض جاده‌ای پرداخت شده از سوی یک کاربر ۳۳ میلیون تومان بوده است.

گزارش سال 2020 دیجی پی

دیجی پی اعلام کرده که در سال ۲۰۲۰ تعداد کش‌بک‌های پرداخت شده در کیف پول کاربران ۸.۵ میلیون و ارزش آن برابر ۲،۸۴۹،۶۵۹،۹۲۷ تومان بوده است. همچنین بیشترین مبلغ کش‌بک برای یک کاربر حدود ۱۱ میلیون تومان بوده است.

دیجی‌پی که برای افزایش نرخ جذب و نگهداشت کاربر اقدام به طراحی و توسعه دو بازی «کهکشان دیجی‌پی» و «سرزمین دیجی‌پی» کرده است، حالا در گزارش سالانه خود تاثیر بازی کهکشان دیجی پی بر افزایش نگهداشت کاربر را ۴۱ درصد و تاثیر بازی سرزمین دیجی پی بر جذب کاربر را ۲۵ درصد اعلام کرده است.

 

اخبار اکوسیستم استارتاپی را از کانال تلگرام وبنا دنبال کنید

 

به گزارش وبنا، بخش دیگری از این گزارش به خدمات پرداخت اعتباری اختصاص دارد. سرویس پرداخت اعتباری دیجی‌پی به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به معرفی ضامن انواع کالا را اقساطی خرید کنند. آنطور که دیجی پی اعلام کرده بخش خرید اقساطی این سوپراپلیکیشن ۱،۸۶۸،۴۲۹ بازدید یکتا داشته است. این بخش همچنین ۴۲۲،۱۵۹ کاربر ثبت نامی دارد و ۲۹،۱۰۰ نفر نیز موفق به دریافت اعتبار خرید اقساطی از دیجی‌پی شده اند. در مجموع مبلغ اعتبار اختصاص داده شده به کاربران از سوی دیجی‌پی برابر با ۳۳۰ میلیارد تومان بوده که با این مزارن اعتبار کاربران تعداد ۲۷۰ هزار کالا را خریداری کرده اند.

گزارش سال 2020 دیجی پی

دیجی پی در بخش دیگری از گزارش سالانه خود به ارائه اطلاعات مربوط به خدمات کیف پول دیجی ‌پی پرداخته است. پرداخت با کیف پوب دیجی‌پی برای تمام پرداخت‌های درون برنامه‌ای وب‌سایت‌های گروه دیجی‎‌‎کالا قابل استفاده است و آنطور که دیجی‌ پی ادعا کرده به دلیل اتصال کیف پول دیجی پی به دیجی‌کالا این کیف پول پر مصرف‌ترین و قابل خرج‌ترین کیف پول هوشمند ایرانی است. تعداد تراکنش‌های کیف پول دیجی پی در سال ۲۰۲۰ برابر با ۵ میلیون و ۱۰۰ تراکنش و ارزش آن چیزی نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

برای دریافت فایل پی دی اف گزارش سال ۲۰۲۰ دیجی پی اینجا کلیک کنید

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *