فراخوان مشارکت در پویش نهال؛ لبخندی برای دانش‌آموزان ایران

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
پویش ملی نهال در طرح مشترک میان دیجی‌کالا و انجمن نظام صنفی رایانه‌ای کشور (نصر)، با مشارکت مردمی برای تأمین تبلت مورد نیاز برای دانش‌آموزان محروم از تکنولوژی‌های آموزشی برگزار می‌شود.

در این طرح، دیجی‌کالا زیرساخت فنی و بستر لازم برای خرید تبلت‌هایی را فراهم می‌کند که از سوی انجمن نظام صنفی رایانه‌ای کشور تأمین می‌شود. بر این اساس، انجمن نظام صنفی رایانه‌ای کشور و دیجی‌کالا از تمام علاقه‌مندان و کاربران گرامی دعوت می‌کنند تا در پروژه تأمین ۲۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان محروم از تکنولوژی‌های آموزشی مشارکت کنند. هدف از این پویش کاهش شکاف دسترسی دانش آموزان از فرایندهای آموزش آنلاین و رفع نیاز آنها در تحصیل برابر با همه دانش آموزان ایران است.

پس از همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا، شیوه زندگی افراد دستخوش تغییرات ناگهانی شد. حوزه آموزش نیز از این تغییرات بی‌نصیب نماند و تعطیلی مدارس، بحث آموزش مجازی و تأمین ابزارهای آموزشی دانش آموزان از جمله تلفن هوشمند و تبلت و ارائه اینترنت رایگان به دانش آموزان و معلمان نیز به موضوعی داغ تبدیل شد. بر اساس گزارش وزارت آموزش و پرورش ایران بیش از ۳ میلیون دانش‌آموز در کشور فاقد تجهیزات نوین آموزشی هستند. به همین دلیل، نهادهای خصوصی اقدام به راه اندازی پویش های گوناگونی کرده‌اند.

یکی از این پویش‌ها «نهال» نام دارد که با هدف تأمین ۲۰ هزار تبلت برای رفع نیاز دانش آموزان نیازمند، توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و با همکاری برخی کسب‌وکارهای اینترنتی مانند دیجی‌کالا آغاز به کار کرده است.


نحوه مشارکت در پویش ملی نهال

دیجی‌کالا به عنوان یکی از بازوهای اصلی تأمین کننده تبلت‌های مورد نیاز در این پویش، در جریان تفاهم نامه‌ای صفحه‌ای اختصاصی به پویش نهال اختصاص داده است. مشارکت‌کنندگان می‌توانند با خرید کارت‌هدیه‌های مشخص شده، بخشی یا تمام هزینه خرید یک تبلت را پرداخت کنند.  به این صورت تبلت‌ها از طریق دیجی‌کالا یا وارد کنندگان دیگر، تأمین خواهد شد. فرآیند پرداخت هزینه مانند ثبت سفارش معمولی در دیجی‌کالا انجام می شود؛ کاربران کارت‌هدیه را از صفحه ویژه این طرح، به سبد خرید خود اضافه کرده و وارد مرحله پرداخت می‌شوند.

همچنین اگر کارت هدیه انتخابی مبلغی کمتر از ۲۰۰ هزار تومان دارد، کاربران می‌توانند به شماره کارت اعلام شده در لندینگ نیز، مبلغ مشارکت خود را واریز کنند.

دیجی‌کالا اعتبار حاصل از میزان خرید کاربران را به منظور خرید تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند جمع­ آوری می‌­کند. با تایید سازمان­‌های مردم نهاد مجرب در حوزه آموزش، مناطق جغرافیایی معرفی شده از سوی آموزش و پرورش و سازمان ثبت احوال کشور، دانش ­آموزان بازمانده از تحصیل شناسایی می‌شوند و هر تبلت خریداری شده با ثبت شماره سریال دستگاه به آن­ها تقدیم می‌شود.

دسترسی به آموزش حق تمامی کودکان است. پس از شیوع ویروس کرونا و اینترنتی شدن مسیرهای آموزش دانش آموزان با وجود آنلاین شدن کلاس­های آموزشی، نه تنها این دسترسی در اختیار تمام دانش ­آموزان قرار دارد، بلکه شکاف دسترسی مذکور، چالش­‌های متعددی را برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها به وجود آورده است. در پویش ملی نهال با همراهی مردم، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و دیجی‌کالا برای ۲۰ هزار دانش ­اموز شناسایی شده تبلت تهیه می‌شود تا قدمی باشد برای ایجاد دسترسی بیشتر به کلاس‌­های آموزشی آنلاین.

می‌خواهم در طرح نهال مشارکت کنم

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *