ارائه ۱۱ استارتاپ ایرانی در رویداد (Technology Investment Meeting (TIM

تاریخ انتشار: ۲ اسفند ۱۳۹۹

سومین رویداد Technology Investment Meeting (TIM)، یکی از رویدادهای جانبی شبکه تبادل و انتقال فناوری گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه (گروه دی ۸)، ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹، به همت صندوق نوآوری و شکوفایی و پارک پردیس به همراه سامانه تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن به عنوان برگزار کننده و مجری این رویداد، به صورت کاملا مجازی در محل برگزاری رویداد در استودیو وی‌کست برگزار شد.

D8 گروهی است که به عنوان سازمانی جهت بهبود موقعیت‌ کشورهای در حال توسعه در اقتصاد جهانی، متنوع‌سازی و ایجاد فرصت‌های جدید در روابط تجاری، افزایش مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها در سطح بین‌المللی و فراهم آوردن استاندارد زندگی بهتر بین ۸ کشور بنگلادش، مصر، اندونزی، ایران، مالزی، نیجریه، پاکستان و ترکیه ایجاد شده و ماموریت آن شکل‌دهی به همکاری‌های فناورانه، تبادل فناوری، ایجاد بازار برای محصولات با فناوری بالا، افزایش ظرفیت کشورها در حوزه فناوری، انتشار اطلاعات در این حوزه و معرفی دستاوردهای فناورانه این کشورها به یکدیگر است.

در این رویداد، ۱۱ تیم به ارائه طرح‌های خود به زبان انگلیسی به سرمایه‌گذاران و مخاطبان شرکت ‌کننده داخلی و بین المللی در این رویداد پرداختند تا از طریق تبادلات صورت گرفته، سرمایه گذاران ایده‌های مطمئنی برای سرمایه گذاری پیدا کرده و ایده پردازان نیز به منابع کافی برای اجرای ایده خود برسند.


اولین تیم ارائه دهنده این رویداد استارتاپ «روبوکیدز» بود که محصول این مجموعه، طراحی شهربازی هوشمند با استفاده از ربات‌های تعاملی برای ارائه خدمات تفریحی مبتنی بر فناوری اطلاعات و رباتیک است که ضمن آماده سازی ذهن کودک در ارتباط با فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، باعث بهبود یادگیری و افزایش مهارت‌های ارتباطی در کودکان نیز می‌شود.

استارتاپ «هوم» دومین تیم ارائه دهنده بود که در زمینه هوشمندسازی خانه‌ها و مخصوصا درب‌های هوشمند فعالیت دارد. نکته قابل توجه این کسب و کار، کنترل درب‌ها بدون محدودیت زمان و مکان با اپلیکیشن موبایلی و کلیدهای دیجیتالی است.

سومین تیم ارائه دهنده استارتاپ «سایکلاپس» بود. محصول این استارتاپ، طراحی راهکار درمان تنبلی چشم، مبتنی بر واقعیت مجازی است که با بهره‌گیری از سیستم هوشمند در محیط واقعیت مجازی، سطح بیماری شما را تشخیص داده و سپس با استفاده از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، بیماری شما را درمان می‌کند.

استارتاپ «رورو» چهارمین تیم ارائه دهنده در این رویداد بود که با طراحی و توسعه پلتفرم نرم افزاری و فراهم نمودن ناوگان حمل و نقل اشتراکی پاک شامل دوچرخه، دوچرخه برقی و اسکوتر برقی فعالیت خود را آغاز نموده و در راستای فراهم نمودن یک انتخاب جدید برای سفرهای کوتاه درون شهری گام برمی‌دارد.

پنجمین تیم ارائه دهنده، استارتاپ «آریا مدتور» بود. محصول این استارتاپ، طراحی پلتفرم گردشگری سلامت و بستری برای جذب بیماران خارجی و معرفی آن‌ها به پزشکان و بیمارستان‌های ایرانی است که به منظور دریافت خدمات پزشکی، درمانی و زیبایی به ایران سفر می‌کنند. این مجموعه در کنار خدمات درمانی، خدمات اقامتی و گردشگری را نیز فراهم آورده است.

ششمین تیم ارائه دهنده، استارتاپ «چمدون» بود که محصول خود را پلتفرمی سخت افزاری و نرم افزاری معرفی کرد که امکان استفاده از بستر اینترنت را بدون استفاده از دیتا در محل‌هایی که امکان این امر وجود ندارد، فراهم می‌سازد. علاوه بر این، موجب کاهش هزینه‌های تجهیز و بهره‌مندی کاربران از محتوای به روز، باکیفیت و متنوع نیز می‌شود.

استارتاپ «فناوران هوش مکانی» هفتمین استارتاپ ارائه دهنده این رویداد بود. طراحی سیستمی در جهت ارتقای سطح کیفی انجام خدمات مهندسی در زمینه‌ اطلاعات جغرافیایی، موضوع این استارتاپ بود و ماموریت خود را تسهیل و هماهنگی در جهت تبادل و به اشتراک‌گذاری داده‌های مکانی و منابع محاسباتی مرتبط با آن‌ها در کلیه سطوح جامعه و متولیان اطلاعات مکانی، برای دستیابی به اهداف‌شان بیان کرد.

استارتاپ «آقای لجستیک» هشتیمن تیم ارائه دهنده، محصول خود را پلتفرمی خدمات محور بیان کرد که از طریق نوآوری در فرایند بازاریابی و در دسترس بودن ۲۴ ساعته، خدمات خود را به طور سلف سرویس در بستر وب اپ و از طریق نرخ دهی در ۳۰ ثانیه و رزرو خدمات و ارسال مدارک به صورت آنلاین به مشتریان حمل و نقل بین المللی در سراسر ایران و کشورهای دیگر ارائه می‌دهد.

نهمین تیم ارائه دهنده استارتاپ «اپتیم پارک» بود. محصول این مجموعه، طراحی، بهنیه سازی و تلفیق مناسبی از مزایای انوع پارکینگ است، به این صورت که با حداقل فضا می‌توان در زیر سطح زمین نیز از آن استفاده نمود. ماموریت این محصول مدیریت بهینه‌ و بالا بردن حجم تعداد ماشین‌ها در پارکینگ و برطرف کردن بسیاری از محدویت‌های پارک خودرو برای هر شهر است.

استارتاپ «دکتر اچ» که محصول خود را طراحی اپلیکیشنی تخصصی در زمینه رژیم لاغری سریع و علمی و کنترل بیماری دیابت با امکانات عالی، تنوع غذایی و مشاوره لحظه‌ای، تحت نظر پزشکان متخصص علم تغذیه و متناسب با شرایط خاص هر فرد است، معرفی کرد، دهمین تیم ارائه دهنده این رویداد بود.

یازدهمین و آخرین تیم ارائه دهنده، «سدنا» بود. طراحی و تولید ترموستات هوشمند تلستو، برای هوشمند سازی سیستم‌های کنترل دمای خانگی، محصول این تیم بود. این ترموستات، دارای قابلیت‌های متنوعی است که به کاربر اجازه می‌دهد مطابق میل و خواست خود، برای حصول بیشترین میزان رفاه و آسایش در خانه استفاده کند.

در پایان هر ارائه، برای پاسخ به سوالات سرمایه‌گذاران، پرسش و پاسخ برگزار شد و شرکت کنندگان آنلاین از طریق پلتفرم اسکای‌روم، به طرح سوالات‌شان از استارتاپ‌ها پرداختند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *