صاپست پلتفرم اختصاص شناسه پستی برای افراد است

تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
صاپست

شرکت دانش بنیان شرکت ایده بنیان شریف پلتفرم صاپست را برای جایگزینی یک کد هفت رقمی به جای آدرس پستی افراد راه‌اندازی کرده است.

«صاپست» یا صندوق الکترونیکی پست با ۲۰ هزار کاربر فعال، یک آدرس همراه و مادام‌العمر است که به انتخاب فرد و پس از ثبت‌نام در سایت صاپست، ایجاد می‌شود. این شناسه جایگزین نشانی افراد برای ارسال و دریافت مرسوله خواهد شد و در آینده کلیه خدمات شهری مکان محور با ارائه این شناسه قابل دریافت خواهد بود.

حمیدرضا توکلی، مدیرعامل شرکت ایده بنیان شریف هدف از راه‌اندازی این پلتفرم را ایجاد یک خدمت زیر ساختی با هدف ارتقاء و بهبود آدرس‌دهی به مخاطبان با ایجاد یک صندوق الکترونیکی(box-E ) عنوان کرد و گفت: این پلتفرم راهی برای دریافت انواع خدمات پستی و شهری و مدیریت صندوق شخصی پستی (box personal) برای ارسال و دریافت مرسولات اشخاص حقیقی، حقوقی و صاحبان کسب و کار است.


 

اخبار اکوسیستم استارتاپی را از کانال تلگرام وبنا دنبال کنید

 

مدیرعامل شرکت ایده بنیان شریف مزایای صاپست را برشمرد و گفت: داشتن یک آدرس دائم، مدیریت نشانی به صورت آنلاین، آسان‌نویسی و چاپی شدن آدرس‌، جلوگیری از خطاهای انسانی در آدرس‌نویسی و ارسال موفق مرسولات، مدیریت صندوق مرسولات مجازی، مدیریت صندوق شخصی پستی personalbox و حفظ حریم خصوصی در آدرس‌دهی از عمده‌ترین مزایای این سامانه است.

وی در مورد برنامه‌های آینده این شرکت نیز توضیح داد: به‌زودی امکان دریافت و ارسال مرسولات پستی بین‌المللی نیز از طریق شناسه صاپست امکانپذیر خواهد شد و در نظر داریم تا علاوه بر نسخه آنلاین، اپلیکیشن این پلتفرم را نیز برای دسترسی آسان به اطلاعات مرسوله برای موبایل ظرف مدت کوتاهی راه‌اندازی کنیم.

توکلی نحوه تهیه کد شناسه صاپست را تشریح کرد و گفت: پس از ثبت‌نام در سامانه صاپست و ثبت آخرین نشانی محل حضور، متقاضی صاحب شناسه، یک آدرس یکتا در شبکه پستی سراسر کشور خواهد داشت. بر این اساس دارنده کد صاپست برای ارسال یا دریافت مرسولات دیگر نیازی به نوشتن شرح آدرس بر روی مرسولات ندارد و صرفا از طریق شناسه صاپست با مخاطبان در ارتباط خواهد بود و بر روی مرسولات فقط آدرس صاپستی خود را درج می‌کند.

مدیرعامل شرکت ایده بنیان شریف در مورد طرح توسعه‌ای این شرکت نیز خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه این طرح یک سرویس زیرساختی است، مستعد توسعه سریع برای افزایش خدمات متنوع به مشتریان است. بر همین اساس در نظر داریم علاوه بر امکان دریافت مرسولات به صندوق شخصی پستی که به‌زودی به سامانه اضافه خواهد شد امکان دریافت و ارسال مرسولات بین‌‌المللی را نیز فراهم کنیم. برای استفاده از این خدمات لزومی ندارد که دو طرف ارسال کننده و دریافت کننده مرسوله پستی دارای شناسه صاپست باشند.

وی در مورد استفاده این شرکت از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: برای شرکت در نمایشگاه الکامپ سال ۹۸ از خدمات بلاعوض صندوق نوآوری برای شرکت در نمایشگاه استفاده کردیم. ضمن اینکه مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات برای نمونه‌سازی دریافت کردیم. در گذشته در مرکز رشد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر بودیم اما برای اتصال به مجموعه شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به تهران کوچ کردیم.

لازم به ذکر است که این پلتفرم از دو ماه پیش به طور رسمی آغاز به کار کرده است و تاکنون ۲۰ هزار کاربر فعال در سامانه خود دارد و ۳۵۰ هزار مرسوله پستی در این مدت از طریق شناسه صاپست تحویل شده است.

منبع: روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی

مطالب مرتبط:

زیان مداوم و چندجانبه استارتاپ‌های کشاورزی از عملکرد نامناسب پست

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *