در مجمع عمومی فوق العاده همکاران سیستم تصویب شد:

صدور مجوز افزایش ۲۰۲ درصدی سرمایه همکاران سیستم

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹

پیرو مجوز کسب شده، سرمایه شرکت از ۱.۲۶۰ میلیارد ریال به ۳.۸۱۰ میلیارد ریال افزایش خواهد یافت تا شرکت بتواند ۲.۵۵۰ میلیارد ریال از محل سود انباشته و در سه مرحله در بازار رایانش ابری سرمایه گذاری کند که مرحله اول آن ۴۴۰ میلیارد ریال است که بلافاصله پس از مجمع انجام خواهد شد.

فرید فولادی مدیرعامل همکاران سیستم در این زمینه گفت: «در حال حاضر اصلی‌ترین استراتژی همکاران سیستم، گسترش خدمات در زمینه‌ی رایانش ابری است. نرخ نفوذ این تکنولوژی که در حال حاضر بخش عمده‌ای از خدمات شرکت‌های بزرگ جهانی را شامل می‌شود، به سرعت در حال افزایش است و پاندمی نیز در این روند بی‌تاثیر نبوده است.»


به گفته فولادی همکاران سیستم ضمن بررسی روندهای جهانی و برخورداری از توان مناسب مالی برای سرمایه گذاری و همچنین انعطاف‌پذیری در فرایندهای داخلی شرکت، در نظر دارد از محل این افزایش سرمایه، به تقویت و توسعه خدمات خود در زمینه‌ی رایانش ابری اقدام کند. سرمایه‌گذاری در این بخش از طریق خرید تجهیزات، توسعه دیتاسنتر در شرکت ابرآمد و خرید ساختمان خواهد بود.
فولادی همچنین به مدل درآمدزایی این خدمات که به شکل حق اشتراکی است اشاره کرد و گفت: «با سرمایه‌گذاری اولیه‌ای که انجام می‌شود، درآمد پایداری ایجاد می شود که حاشیه سود آن در طول زمان افزایش پیدا خواهد کرد.»

در ادامه مجمع عمومی فوق‌العاده، الهه غریبی مدیر مالی همکاران سیستم، در مورد آثار مالی این طرح توضیحاتی را ارایه کرد. غریبی گفت: «علاوه بر توسعه ارائه‌ی خدمات بر بستر ابر که یک خط درآمدی محکم و پایدار را برای سودآوری شرکت ایجاد می‌کند، مساله مهم بعدی توسعه شبکه نمایندگان فروش است که به واسطه آن امکان فروش محصولات به شکل گسترده‌تری فراهم خواهد شد. وی افزود: طرح افزایش سرمایه بازده ۴۸ درصدی را برای شرکت ایجاد خواهد کرد.»
در بخش پایایی هیئت‌مدیره همکاران سیستم پاسخ‌گوی پرسش‌های سهامداران بودند. رویکرد ورود به بخش‌های کلان داده و هوش مصنوعی و همچنین همکاری با شرکت‌های استارتاپی برای تکمیل بخشی از نیازهای IT، از جمله موضوعاتی بود که در این بخش مطرح شد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *