رویداد جذب سرمایه در حوزه تجهیزات پزشکی با ارائه ۵ استارتاپ برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

دومین رویداد جذب سرمایه در حوزه تجهیزات پزشکی، صبح امروز با حضور ۵ استارتاپ این حوزه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد. ۲۷۰ کاربر، شامل سرمایه‌گذاران و مخاطبان رویداد از طریق پلتفرم اسکای‌روم بصورت آنلاین در برنامه حاضر شدند و استارتاپ‌ها به منظور جذب سرمایه به ارائه پرداختند.

به گزارش روابط عمومی کارن کراد، دکتر مصطفی بغدادی، مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه امروز در حال برگزاری دومین رویداد جذب سرمایه در حوزه تجهیزات پزشکی هستیم، افزود: در باب اهمیت این موضوع همین بس که به دلیل درگیری با پاندمی کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد جهانی، لزوم توجه و پرداختن به طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه‌ای که مجموعه‌های استارتاپی به توسعه آن می‌پردازند، دو چندان می‌شود، همانطور که اکثر ایده‌ها و استارتاپ‌هایی که امروز به ارائه طرح‌های خود می‌پردازند، طرح‌هایی خواهند بود که می‌توانند اثر مطلوبی در مدیریت بحران کرونا داشته باشند.

در ادامه رویداد، دکتر فاطمه محمد بیگی، دبیر اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به استارتاپ‌های شرکت کننده در این رویداد، گفت: در داخل کشور با طرح‌هایی روبرو هستیم که می‌توانند حرف جدیدی در حوزه‌های مختلف تجهیزات پزشکی داشته باشند.


وی ادامه داد: ما در مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت از طرح‌ها و استارتاپ‌های داخلی، در صدد آن هستیم تا سرمایه‌های کشور را به سمت تولید محصولات داخلی هدایت کنیم و امیدواریم با همدلی که در رویداد‌‌های دوشنبه‌های استارتاپی شکل می‌گیرد، زمینه‌ای برای تولید محصولات بیشتر و معرفی محصولات به سرمایه‌گذارن داخلی ایجاد شود تا بتوانیم محصولاتی با قیمت و هزینه تمام شده بسیار کمتری نسبت به محصولات خارجی داشته باشیم و خدمات ارزان قیمت‌تری به بیماران ارائه دهیم.

در ادامه این رویداد ۵ استارتاپ به ارائه طرح‌های خود پرداختند.

اولین تیم متقاضی سرمایه در این رویداد، «بادی‌آنالیزر» بود که محصول خود را دستگاهی برای تخمین ترکیبات بدن شامل چربی، عضله، آب بدن و… معرفی کرد. ویژگی منحصر به فرد این محصول، شخصی سازی رژیم غذایی و برنامه ورزشی، استعدادیابی ورزشی و افزایش راندمان و اثربخشی است. سرمایه مورد تقاضای این طرح، ۸۰۰ میلیون تومان بیان شد و بازار هدف این استارتاپ نیز، کلیه مراکز درمانی، مراکز زیبایی و باشگاه‌های ورزشی عنوان شد.

«آوین» دومین تیم متقاضی سرمایه بود. محصول این تیم، مواد مصنوعی گِرَفت استخوانی است که با تحریک سلول‌های بنیادی، می‌تواند بدن را وادار به استخوان‌سازی کند. ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول، توانایی اتصال بافت‌های نرم و سخت، قدرت و استحکام مکانیکی بالا، از بین بردن احتمال انتقال بیماری و هزینه مناسب است. سرمایه مورد تقاضای این تیم ۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان است و بازار هدف این محصول، متخصصان ارتوپدی، متخصصان جراحی ستون فقرات و جراحان دهان، فک و صورت می‌باشد.

سومین تیم متقاضی سرمایه در حوزه تجهیزات پزشکی، «شریف سولار» بود. محصول این مجموعه، دستگاهی برای ضدعفونی خشک قطعات جامد است. این محصول بر اساس اعمال شدت بالای UVC و غلظت زیاد ازون، جهت ضدعفونی سریع اقلام زندگی روزمره طراحی شده است. از ویژگی‌های این محصول، ضدعفونی کامل و مطمئن، طراحی مکانیکی-الکترونیکی، سیستم کاتالیستی مقرون به صرفه و… است. سرمایه مورد تقاضای این تیم، ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان شد که محل مصرف آن بخش‌های مختلف تجهیزات و مواد اولیه، نیروی انسانی، بازاریابی خواهد بود. بازار هدف این محصول نیز کلیه هتل‌‌ها و رستوران‌ها، شرکت‌های بازرگانی، خدماتی و بهداشتی-درمانی است.

«ونتیلاتور اورژانسی» چهارمین تیم متقاضی سرمایه در حوزه تجهیزات پزشکی بود. موضوع اصلی این استارتاپ طراحی و تولید ونتیلاتورهای اورژانسی با تکیه بر مهندسی و دانش بومی است. سرمایه مورد تقاضای این تیم ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بیان شد که در بخش‌های نیروی انسانی، تبلیغات و توسعه کسب و کار هزینه خواهد شد. بازار هدف این محصول، کلیه اورژانس‌های مراکز درمانی و بیمارستانی، آمبولانس‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

طراحی و فروش دستگاه‌های ضد‌عفونی کننده دست، محصول استارتاپ «هندیپاک» است که پنجمین تیم متقاضی سرمایه در حوزه تجهیزات پزشکی بود. ویژگی‌های این محصول، امکان سفارشی سازی، سبک و سیار بودن دستگاه، به همراه پد ضدعفونی کننده موبایل و کفش و چشم الکترونیک است. سرمایه مورد تقاضای این تیم، ۱۰۵ میلیون تومان عنوان شد که در بخش‌های توسعه و بازاریابی محصول هزینه خواهد شد. بازار هدف این محصول، کلینیک‌های درمانی، کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها، سفره‌خانه‌ها، شرکت‌های خصوصی، فروشگاه‌ها و مراکز خرید و… است.

در پایان هر ارائه، برای پاسخ به سوالات سرمایه‌گذاران، پرسش و پاسخ برگزار شد و حضار بصورت حضوری و شرکت کنندگان آنلاین از طریق تایپ در پلتفرم اسکای‌روم به طرح سوالات‌شان از استارتاپ‌ها پرداختند.

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *