به منظور تأمین دسترسی روستاها؛

سهم دولت از اپراتورهای ارتباطی افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹

دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از افزایش ۴ درصدی سهم هزینه خدمات عمومی الزامی بخش ارتباطات (USO) از مبلغ تسهیم درآمد سالیانه پروانه اپراتورهای ارتباطی خبر داد.

به گزارش وبنا به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حسین فلاح جوشقانی با اشاره به اینکه پیش از این سهم USO از مبلغ تسهیم درآمد دارندگان پروانه ۳ درصد بود گفت: براساس مصوبه ۳-۳۱۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اکنون این مبلغ تا سقف ۷ درصد از درآمد سالیانه دارندگان پروانه ارائه دهنده خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات، در حوزه خدمات عمومی اجباری (USO) هزینه می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات افزود: این افزایش تا سقف ۴ درصد به منظور تأمین دسترسی روستاها، مدارس و مراکز آموزشی به شبکه ملی اطلاعات و هزینه در بخش الزامات دسترسی مقابله با شیوع ویروس کرونا در نظر گرفته شده است که اپراتورها می‌توانند خودشان و یا در تعامل و همکاری با سایر دارندگان پروانه برای هزینه در این بخش اقدام کنند.


رئیس رگولاتوری با اشاره به اینکه الحاقیه مربوط به این موضوع با همکاری اپراتورها در حال تدوین است، عنوان کرد: در صورتی که دارندگان پروانه رگولاتوری، تعهدات مشخص شده در چارچوب پروانه خود را انجام ندهند، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌تواند دارنده پروانه را تا دو برابر میزان هزینه تعهد شده در پروانه جریمه کند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *