معاون پژوهشی دانشگاه شریف:

ناحیه نوآوری شریف به زودی با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی شریف گفت: ناحیه نوآوری شریف به زودی با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.

به گزارش وبنا به نقل از دانشگاه شریف، علیرضا فیض بخش، دبیر علمی چهارمین کنفرانس ملی کارآفرینی در ابتدای این مراسم که در سالن جابر بن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، به ارائه توضیحاتی در مورد این کنفرانس، محورها و موضوعات و همین‌طور اهمیت پرداختن به همکاری میان سازمان‌های بزرگ و استارتاپ‌ها پرداخت.

دکتر محمدرضا موحدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف به پیشینه فعالیت این دانشگاه در زمینه کارآفرینی پرداخت و گفت: بیش از ۲۰ سال است که با تشخیص این موضوع که کارآفرینی باید از اجزای مهم کار دانشگاه باشد، همزمان با شروع این روند در دانشگاه‌های دنیا، مرکز کارآفرینی در سال ۷۹ شروع به کار کرد.


وی همچنین با اشاره به سایر فعالیت‌های دانشگاه صنعتی شریف در زمینه کارآفرینی به برنامه‌هایی از جمله شریف استار اشاره و در مورد ناحیه نوآوری نیز اظهار کرد: ناحیه نوآوری شریف به زودی توسط رئیس جمهور افتتاح خواهد شد و در نظر داریم که اطراف دانشگاه در زمینه کارآفرینی توسعه یابد و تبدیل به هاب فناورانه در کشور شود.

مسعود نیلی، رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف نیز در این کنفرانس به ارائه ای با عنوان “کسب و کارهای نوین، فرصتی بهره‌وری در زنجیره تولید” پرداخت.

همچنین امیر ناظمی، معاون وزارت اطلاعات و ارتباطات نیز سخنرانی با عنوان “رابطه استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ؛ مکمل یا ترکیب” را ارائه کرد.

در ادامه افتتاحیه چهارمین کنفرانس کار آفرینی دکتر مهدی کشمیری قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم نیز در رابطه با اهمیت شرکت‌های بزرگ و استارتاپ‌ها صحبت کرد و گفت: تعامل، فرهنگ‌سازی، تلاش در باز کردن مسیر و ایفای نقش واسطه‌گری از جمله مهمترین توصیه‌های من به پارک‌ها و مراکز فناوری است.

دکتر کشمیری آشنایی با مشخصه‌های شرکت‌ها و صنایع بزرگ و همچنین تربیت نیروی مناسب و استفاده از ظرفیت‌های مشاوره‌ای را از دیگر اقدامات مهم در این زمینه عنوان کرد.

در این برنامه از برترین کتاب، مقاله و استاد این بخش تقدیر شد. مقاله‌ای تحت عنوان “جوان‌سازی سازمانی مرور سیستماتیک به روش علم سنجی” از دکتر علیرضا باستانی، دکتر محمدرضا زالی، دکتر نظام الدین فقیه و دکتر اسدالله کردنائیج به عنوان مقاله برتر معرفی شد.

همچنین کتاب “نظریه‌های کارآفرینی” تألیف دکتر سید محمد مقیمی و همکاران، به عنوان کتاب شایسته تقدیر شناخته شد و دکتر یحیی تابش نیز به عنوان استاد برگزیده در این بخش معرفی شدند و از آنها با اهدای لوح تقدیر شد.

این کنفرانس دو روزه تا روز چهارشنبه به صورت مجازی با برگزاری میزگرد و کارگاه‌های مختلف ادامه خواهد داشت.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *