دبیر ستاد توسعه زیست فناوری؛

مسئولان باید زیست فناوری را مسئله نخست خود قرار دهند

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: باید در حوزه زیست فناوری با زبان اقتصاد آشنا باشیم و مسئولان باید این موضوع را مسئله نخست خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور با بیان اینکه توجه به زیست فناوری در حوزه اقتصاد کلان موضوعی مهم است، گفت: در این حوزه باید با زبان اقتصاد آشنا باشیم و مسئولان باید زیست فناوری را مسئله نخست خود قرار دهند.

قانعی ادامه داد: برای انجام کارهای بزرگ در حوزه زیست فناوری باید به بلوغ برسیم. در موضوعات مهمی مثل غذا و امنیت غذایی که وابسته به دانش زیستی است، وارد کننده هستیم.


وی افزود: البته اقداماتی برای رفع آن انجام شده است و ما در این حوزه فراخوان‌هایی برای توسعه فعالیت شرکت‌های فناور و خلاق منتشر کردیم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری افزود: در حال حاضر در حوزه زیست فناوری دریا هم فعالیت‌های اثرگذاری در حال انجام است. همچنین در ۳ سال اخیر که فعالیت‌های حوزه واکسن به بخش دانش بنیان و خصوصی واگذار شد، اقدامات مناسبی انجام شد که راه گشا بود.

قانعی با اشاره به راه اندازی شتابدهنده‌های زیست فناوری در معاونت علمی و فناوری گفت: یک صندوق حمایتی به مبلغ ۹۰ میلیارد تومان نیز راه اندازی شد. برای توسعه فعالیت‌های شتابدهنده و صندوق نیاز به مدیریتی مناسب داریم.

به گفته وی، ایران این قدرت تبدیل زیست فناوری به دیپلماسی را دارد. کاهش واردات باید دغدغه مسئولان باشد که توجه به نوآوری و فناوری یک راه حل آن است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *