با افتتاح نخستین دیتا سنتر در منطقه پیام؛

موتور قطب دیتا سنتر کشور در ماه جاری روشن می شود

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۹

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام از راه اندازی مرکز دیتا سنتر پردیس وابسته به شرکت ارتباطات زیرساخت در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، نادر ثناگو مطلق در حاشیه بازدید مهرداد ترابیان عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت از این منطقه با توجه به نقش شرکت ارتباطات در تامین زیر ساخت های ارتباطاتی و پهنای باند شبکه اینترنت، گفت: تجهیزات مرکز دیتا سنتر پردیس نصب شده است و با راه اندازی این مرکز اقداماتی از  جمله پشتیبانی شبکه ملی ارتباطات ایران را انجام می شود.
وی افزود: همچنین این مرکز در زمینه تامین زیر ساخت شبکه ملی ارتباطات فعالیت و بخشی از نیاز کشور را در این بخش مرتفع می کند.
ثناگو مطلق تصریح کرد: راه اندازی این مرکز در کنار چشم انداز منطقه برای ایجاد شهرک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیام را تبدیل به نخستین منطقه آی.سی.تی محور کشور می کند.
وی با اشاره به وجود هشت شرکت در زمینه دیتا سنتر در منطقه، افزود: این شرکت ها در زمینه تولید و ایجاد مرکز داده، تجارت الکترونیک و نرم افزار، مونتاژ انواع سرور، واحدهای ذخیره سازی و یارانه در حال فعالیت هستند.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام ادامه داد: این شرکت ها با میزان سرمایه گذاری ٩هزار و ٣۵۶میلیارد ریال راه اندازی و زمینه اشتغال زایی یک هزار و ٢۵۶نفر را فراهم کرده اند.
وی افزود: توسعه زیر ساخت ها در فاز چهارم منطقه با اولویت استقرار شرکت های دانش بنیان در زمینه آی.تی، آی.سی.تی و فناوری های نوین از دیگر اقدامات براى راه اندازى شهرک تخصصى فناورى است که تا کنون زیر ساخت های سه پهنه ازاین فاز آماده سازی و به متقاضیان واگذار شده است.
ثناگو مطلق ادامه داد: دستیابی  منطقه به نوآوری و فناوری اطلاعات و ارتباطات با رویکرد صادرات محور و ایجاد  اشتغال پایدار از مهم ترین اهداف راه اندازی منطقه آی.سی.تی محور در این منطقه است.
وی افزود: همچنین توسعه تبادلات تجاری و ایجاد زیر ساخت لجستیکی، تسهیل در سرمایه گذاری داخلی و خارجی، جذب تخصصی، سرمایه و تکنولوژی در حوزه آی.سی.تی و آماده سازی زیر ساخت کریدور فاوا، تسهیل و بهبود کیفیت خدمات و حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه دانش بنیان از دیگر اهداف راه اندازی این مجموعه در پیام است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *