مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران خبر داد:

آغاز برگزاری تمام‌الکترونیک مناقصات شهرداری با امضای دیجیتال

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۹

دکتر محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران، از برگزاری تمام‌الکترونیک مناقصات در شهرداری تهران خبر داد که طی آن تمام مراحل انجام معاملات و برگزاری مناقصات به صورت الکترونیکی و با ابزارهایی مانند امضای دیجیتال انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، فرجود، با اشاره به ویژگی‌های جدید در سامانه معاملات شهرداری تهران گفت: با عملیاتی شدن فاز جدید این سامانه تمامی مراحل از انتشار آگهی تا دریافت و بارگذاری اسناد و مدارک لازم جهت شرکت در مناقصات و مزایده‌‌ها و همچنین برگزاری کمیسیون‌های معاملاتی و نیز صورت‌جلسه‌ها تماماً به صورت الکترونیک انجام خواهد شد.

فرجود درباره مزایای تمام‌الکترونیکی شدن فرایند مناقصات شهرداری تهران افزود: الکترونیکی‌شدن و اعلان عمومی معاملات شهرداری، برای تمامی متقاضیان ، فرصت‌هایی برابر ایجاد می‌کند و موجب حذف گردش کار دستی می‌شود. همچنین با اجرایی‌شدن امضای دیجیتال در شهرداری تهران، ضمن حفظ کامل محرمانگی، ایجاد شفافیت و امکان نظارت حداکثری بر فرآیندها را در پی دارد.


او با اشاره به لزوم شفافیت و دسترسی آسان به اطلاعات برای پیمانکاران اعلام کرد در حال حاضر کلیه آگهی‌ها و اسناد مربوط به مناقصات و مزایده‌های شهرداری تهران در سامانه تالار معاملات منتشر شده و متقاضیان شرکت در معاملات می‌توانند نسبت به دریافت الکترونیکی اسناد از این درگاه اقدام کنند.

فرجود با اشاره به اجرای آزمایشی برگزاری الکترونیکی کمیسیون معاملات در سازمان فاوا اضافه کرد: در فرآیند تمام‌الکترونیک کمیسیون معاملات، پیمانکاران متقاضی شرکت در مناقصه‌ها باید یک‌بار گواهی امضای الکترونیکی صاحبان امضا و مهر سازمانی خود را با مراجعه به سامانه مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی عام، ثبت‌‌نام و سپس جهت دریافت به دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر اسناد رسمی منتخب مراجعه کنند و پس از آن می‌توانند اسناد مناقصه را به‌صورت الکترونیکی امضا و مهر نمایند و در سامانه معاملات شهرداری بارگذاری کنند.

فرجود یک ویژگی مهم این سامانه را رمزگذاری و امضای پاکت قیمت دانست. در این فرآیند، پاکت قیمت، با یک رمز ویژه توسط پیمانکاران رمزنگاری می شود و صرفاً با توکن خاصی که در اختیار کمیسیون‌های معاملات شهرداری قرار دارد، قابلیت گشایش می‌یابد و اطلاعات قیمت‌های پیشنهادی در سامانه وارد شده و کمیسیون بر اساس محاسبات سیستمی همچون محاسبات قیمت عادله و ظرفیت آزاد پیمانکار ، اقدام به تعیین برنده می‌‌کند.

فرجود در پایان تاکید کرد: تمامی فرآیندهای پس از برگزاری کمیسیون نیز مانند انعقاد قرارداد، دستور کار، بازدید، صورت‌جلسات و صورت‌وضعیت و هم‌چنین معاملات غیرقراردادی در سامانه جامع معاملات پیش‌بینی شده است.

گفتنی است پیمانکاران می‌توانند برای دریافت اطلاعات و آموزش‌های لازم در خصوص سامانه معاملات شهرداری تهران به نشانی business.tehran.ir مراجعه نمایند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *