معاونت علمی و فناوری اعلام کرد؛

نقش‌آفرینی ۲۸ پایگاه و کارگزار برای صادرات محصولات دانش بنیان

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹

مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری از نقش‌آفرینی ۲۸ پایگاه در راستای صادرات محصولات فناورانه خبر داد.

به گزارش وبنا، مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گسترش همکاری و تعاملات فناورانه با سایر کشورها و نهادهای علمی بین‌المللی و متخصصان خارج از کشور را یکی از اهداف خود تعریف کرده است.

کاری که می‌تواند به تحقق اقتصاد دانش‌بنیان شتاب دهد و توانمندی‌های علمی و فناورانه کشور را به بازار جهانی معرفی کند. این روند با تلاش ۲۸ پایگاه صادراتی و کارگزار تجاری برون‌مرزی شتاب گرفته است. ۴ مرکز شتاب‌دهی داخلی و خارجی نیز در کنار پایگاه‌ها و کارگزاران صادراتی ایستاده‌اند تا زنجیره صادرات این محصولات را تکمیل‌تر کنند.


حاصل این تلاش فناورانه تاکنون منجر به شکل‌گیری ۱۱ کارگزار برون‌مرزی یا شرکت‌های مدیریت صادرات شده است. همچنین ۱۳ کارگزار تجاری برون‌مرزی برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند. مجموعه‌ای از عوامل و تلاش‌ها که شکل گرفته‌اند تا محصولات و خدمات زیست‌بوم فناوری و نوآوری را به خارج از مرزهای کشور معرفی کنند و بازاری جهانی برای آنها بیابند.

تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سال‌های اخیر رشدی صعودی داشته است و محصولات و خدمات ارائه شده توسط آنها نیز هر سال بیشتر می‌شود. محصولاتی مبتنی بر فناوری و نوآوری. ایجاد بازار داخلی برای این محصولات خوب و مطلوب است؛ اما در کنار این کار تلاش‌هایی نیز برای توسعه بازار جهانی این دستاوردها صورت گرفته است تا جهان با توانمندی‌های علمی و فناورانه متخصصان و فناوران ایرانی بیشتر آشنا شوند.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *