رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتا تغییر کرد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۹

روابط عمومی مرکز مدیریت راهبردی افتا از تغییر رئیس مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات خبر داد.

به گزارش وبنا، در مراسمی با حضور اعضای کمیسیون عالی امنیت شورایعالی فضای مجازی، رئیس پلیس فتا و معاون سازمان پدافند غیرعامل، دکتر جاوید به عنوان رئیس جدید مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری معرفی و از خدمات رضا جواهری تقدیر شد.

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورایعالی فضای مجازی در این مراسم تودیع و معارفه گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، نقش برجسته‌ای به مرکز مدیریت راهبردی افتا سپرده شده است و این مرکز باید براساس یک نگاه راهبردی توسعه یابد.


وی با بیان اینکه برای حراست از امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات، طبق نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی، وظایف دستگاه‌های مسئول مشخص شده است، افزود: در اجرای مصوبه تقسیم کار ملی و پیشگیری و مقابله با حوادث سایبری با همکاری دستگاه‌های دخیل در مصوبه، موفقیت‌های چشمگیری صورت گرفته است و مقام معظم رهبری برای این موضوع اهمیت ویژه‌ای قائل هستند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با قدردانی از همکاری صمیمانه پلیس فتا، پدافند غیرعامل، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین افتا با یکدیگر گفت: در هر نوع حمله سایبری باید همه ابعاد آن به طور دقیق بررسی شود و مرکز مدیریت راهبردی افتا در این زمینه ارشدیت دارد.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه مسئولیت امنیت سایبری هر یک از دستگاه‌های زیرساختی با بالاترین مقام آن سازمان است، گفت: مرکز مدیریت راهبردی افتا باید از توانایی همه شرکت‌های مطرح در امنیت سایبری برخوردار باشد و امنیت سایبری حوزه‌های زیرساختی را به همراه دیگر سازمان‌های مسئول به صورت کلان و جامع، کنترل کند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *