اعتراض گروه آشیانه به تغییر نام خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۸۷

در پروژه جدید گروه امنیتی آشیانه، حدود ۱۰۰ سایت عربی که اکثرا سایت های مهم دولتی و سایت های دانشگاه ها و شرکت های عربی بودند توسط گروه امنیتی آشیانه هک و چهره تمامی این سایت ها به صفحه ای با نماد ایران و نماد خلیج فارس تغییر پیدا کرد. هدف از این کار محکوم کردن تغییر نام خلیج فارس و استفاده از اسم خلیج عربی در سایت های عربی بود.
در این پروژه ما به چهار سرور عربی نفوذ کرده و چهره سایت های مهمی از کشورهای بحرین، عربستان، امارات، عمان، عراق … را که بر روی این سرورها قرار داشتند را با صفحه ای با نماد ایران و نام خلیج فارس تغییر دادیم.


در روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت عملیات نفوذ به سرور وب سایت های فوق الذکر شروع شد که پس از ۳ روز فعالیت شبانه روزی در صبح روز چهارشنبه ۱ تیر ۸۷ نماد ایران و اسم خلیج فارس در کلیه وب سایتهای فوق الذکر عربی قرار گرفت. پیش از این در حدود دو سال پیش ما پروژه هایی در زمینه هک کردن ۱۰۰ سایت اسراییلی و ۵۰۰ سایت دانمارکی داشتیم ولی اینبار هدف تنها سایت های عربی که با پسوندهای sa. ،  .om ،  .bh ، .iq ، .ae و … شناخته می شوند، بودند.


جهت جلوگیری از متوجه شدن سریعتر مسئولین این سرورها، فایل اصلی برخی از سایت ها با نام Index را عوض نکرده ایم و تنها فایلی با نام Ashiyane بر روی این سایت ها قرار داده ایم. لازم به ذکر است که این ۱۰۰ سایت بر روی چهار سرور مختلف با سیستم عامل های ویندوز ۲۰۰۳ بودند.

برای مشاهده لیست برخی از سایتهای هک شده در اینجا کلیک کنید.


تمامی این سایت ها را در سایت بین المللی Zone-H ثبت کردیم که در زیر لینک ثبت شدن بعضی از این سایت های هک شده را می توانید مشاهده کنید.


لینک ۱ لینک ۲ لینک ۳لینک ۴ لینک ۵


در لیست این ۱۰۰ سایت، سایت های مهمی چون سایت لیگ خلیج عرب، سایت وزارت آموزش عالی عراق، سایت اداره پلیس ابوظبی امارات،  سایت الخلیج امارات، سایت دانشگاه میادین عربستان، سایت هیئت مردم امارات، سایت شرکت گاز عمان  و … به چشم می خورد که چهره برخی از این سایت های هک شده هنوز توسط مدیران آنها اصلاح نشده است. جهت مشاهده کلیه سایت های های هک و ثبت شده توسط آشیانه در Zone-h و همچنین میزان اهمیت هر حمله می توانید به این لینک مراجعه کنید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *