ستاری:

کارخانه‌های نوآوری شهرها را هوشمند می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه لازم است برای توسعه کارخانه های نواوری بخش خصوصی ورود کنند، بیان کرد: کارخانه‌های نوآوری شهرها را هوشمند می‌کنند.

به گزارش  وبنا به نقل از معاونت علمی و فناوری، سورنا ستاری با بیان اینکه کارخانه‌های نوآوری یک ابتکار جدید در راستای توسعه زیست بوم نوآوری هستند، گفت: فضاهای نوآوری با سرمایه‌گذاری و حمایت جدی که به ویژه از سوی دولت انجام شده به طور چشمگیری گسترش یافته است اما وجه بارز کارخانه‌های نوآوری در این است که به دست بخش خصوصی توسعه می‌یابند و فضاهای لازم را برای تبدیل نوآوری به کسب و کار فراهم می‌کنند.

ستاری ورود بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری را گامی رو به جلو در توسعه پایدار دانست و گفت: کارخانه‌های آلاینده، مونتاژکار و سنتی امروز جای خود را به نوآوری، طراحی و توسعه مرزهای فناوری داده‌اند. جای تبریک و قدردانی است که بخش خصوصی چنین فضای در خور توجهی را به رونق و گسترش زیست‌بوم نوآوری اختصاص داده است.


رئیس بنیاد ملی نخبگان، از رسیدن فضای فعالیت جوانان به بیش از ۳۰ هزار متر مربع با اجرایی شدن کارخانه نوآوری سوم گفت و ادامه داد: با ایجاد این کارخانه نوآوری، چند هزار جوان خلاق و دانش آموخته فضایی برای کار و بسط دادن ایده‌های نوآورانه خود پیدا می‌کنند و با کسب‌وکارهای خود ضمن ایجاد ارزش افزوده و اشتغال‌، به یاری حل مشکلی از جامعه می‌آیند.

کارخانه‌های نوآوری و شهر هوشمند

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از نزدیک شدن تهران به شهر هوشمند خبر داد و افزود: یکی از بخش‌های شهر هوشمند، ایجاد مراکز و بسترهایی است که جوانان بتوانند ایده‌هایشان را به شرکت تبدیل کنند. تحقق شهر هوشمند بیش از هر چیز، به یک زیست‌بوم نیاز دارد و پهنه‌های نوآوری این زیست بوم را کامل می‌کنند. کارخانه‌های نوآوری بخشی مهم و جدایی ناپذیر از این زیست‌بوم به شمار می‌روند که اکنون با ایجاد این کارخانه‌ها، تهران باز هم به تحقق شهری هوشمند نزدیک شده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *