طی تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان فاوا و منطقه گردشگری عباس‌آباد صورت گرفت:

اراضی عباس‌آباد به برنامه «تهران هوشمند» پیوست

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹

تفاهم‌نامه‌ای با هدف توسعه خدمات هوشمند میان سازمان فاوای شهرداری تهران و منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد با تاکید بر جنبه‌های عمومی و ظرفیت‌های گردشگری اراضی عباس‌آباد به امضای دو طرف رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در این دیدار که روز دهم دی ماه برگزار شد، محمد فرجود، مدیرعامل این سازمان و سید محمدحسین حجازی، مدیر عامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد ضمن امضای تفاهم‌نامه‌ای در جهت گسترش همکاری‌ها در حوزه برنامه تهران هوشمند، به گفتگو پیرامون کیفیت توسعه این روابط و آینده نگری هوشمند در این مرکز پرداختند.

فرجود در این نشست با ابراز امیدواری درباره برنامه‌های اراضی عباس آباد برای گسترش و حمایت از نوآوری‌های شهری گفت: امیدوارم امضای این تفاهم‌نامه، گامی بلند به سوی توسعه نوآوری و فناوری و برنامه‌های بلندپروازانه اراضی عباس آباد باشد. این مجموعه به دلیل ویژگی‌های فرهنگی، گردشگری و اجتماعی که در پایتخت دارد، دارای ظرفیت‌های بسیاری است. نگاه آینده‌نگرانه مدیران این مرکز در حوزه نوآوری قابل تحسین بوده و با توجه به نوع کاربری که این اراضی دارد و همیشه پذیرای تعداد زیادی از شهروندان است، می‌توان پروژه‌هایی که بنا داریم در کل شهر اجرایی کنیم را به صورت پایلوت و در ابعاد کوچک‌تر اینجا انجام دهیم و بازخورد بگیریم.


مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران با اشاره به توسعه مرکزی به عنوان نمایشگاه شهر هوشمند در اراضی عباس آباد افزود: به دلیل جذاب بودن این مکان برای مردم و گردشگرانی که به پایتخت وارد می‌شوند، پروژه‌هایی مثل آبیاری هوشمند یا روشنایی هوشمند و موضوعاتی از این دست را می‌توان در اراضی عباس آباد به طور گسترده و ویژه اجرا کرد.

حجازی نیز در ادامه با تاکید بر گسترش تعاملات منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد در حوزه‌های فناورانه گفت: اینطور که در برنامه‌های آتی اراضی عباس آباد دیده شده، می‌بایست بتوانیم با سایر حوزه‌های ICT ارتباطات و تعاملات سازنده‌ای داشته باشیم. یکی از اقدامات جدی ما گام برداشتن در مسیر برنامه «تهران هوشمند» است.

او در پایان با اشاره به فعالیت‌های شورای فناوری اراضی عباس آباد تصریح کرد: ما امیدوار هستیم که با این تفاهم‌نامه بتوانیم در فضای تحقیقاتی که با همکاری دانشگاه تهران در حال توسعه هستیم، بستر مناسبی فراهم کنیم برای مجموعه‌های نوآوری که گام‌های مفیدی برای تهران و کشور برمی‌دارند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *