آش نخورده و دهان سوخته تازه‌چین؛

حساب بانکی تازه‌چین به دلیل تخلف یک مشتری مسدود شد

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹

حساب بانکی تازه‌چین که پلتفرم فروش بدون واسطه محصولات باغداران است از دو هفته گذشته مسدود شده و این کسب‌وکار را در زمینه تسویه حساب مالی با باغداران دچار مشکل کرده است.

به گزارش وبنا، عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی شب گذشته در توییتر خود در این زمینه نوشت: «سایت تازه چین محصولات کشاورزی و مستقیم از باغدار عرضه می‌کند. با کارت سرقتی از سایت خرید می‌کنند و با حکم قضائی حدود ۲ هفته است کل حساب بانکی را مسدود کردند. الان باغداران پولشان را می‌خواهند و تصور کردند سایت نمی‌خواهد پولشان را برگرداند.»

بنیانگذار استارتاپ تازه چین در رابطه با مسدود شدن حساب بانکی این کسب و کار توضیح می‌دهد: « ۲ هفته پیش متوجه شدیم که نمی‌توانیم از حساب بانکی پول برداشت کنیم و برای پیگری موضوع به بانک رفتیم و به ما گفتن که طی ۲ فقره نامه از پلیس فتا حساب بانکی تازه چین مسدود شده است. اطلاعات پلیس فتای تهران گفت که نامه ما از فتای مشهد ارسال شده است. بعد از چند روز پیگیری در مشهد آنطور که با ما گفته شد گویا فردی با استفاده از فیشینگ از حساب شخصی پول برداشت کرده و بعد از انتقال وجه به حساب خودش از تازه چین خرید کرده است.»


حسن موحد ادامه می‌دهد: «به این دلیل گویا قاضی پرونده دستور داده حساب ما مسدود شود و پس از دو هفته پیگیری هنوز هم حساب ما مسدود است.»

 

اخبار اکوسیستم استارتاپی را از کانال تلگرام وبنا دنبال کنید

 

موحد در رابطه با مشکلاتی که به این دلیل برای کسب و کارش پیش آمده است، می‌گوید: «می‌خواهیم پول باغدارها را بدهیم ولی حساب ما در دسترس نیست. باغدارها دنبال پولشان هستند و معلوم نیست تا کی می‌توانند برای دریافت پول خود صبر کنند. همچنین حساب بانکی مسدود شده به درگاه بانکی تازه چین متصل است و هر چه در این مدت درامد داشته باشیم هم وارد حسابی می‌شود که مسدود است.»

بنیانگذار تازه‌چین با بیان اینکه کل مبلغ برداشت شده به وسیله فیشینگ ۴ میلیون و نهصد هزار تومان بوده است، می‌گوید: «حساب بانکی ما تا ۱۰ تریلیون تومان مسدود شده است در حالی که کل پولی که به شکل غیرقانونی از سوی مشتری تازه چین وارد حساب ما شده است حدود ۵ میلیون تومان است. گلایه اصلی من این است که به غیر از آن ۵ میلیون تومان باقی پول حساب ما نیز مسدود شده و جلوی پرداخت پول باغداران گرفته شده است.»

مطالب مرتبط:

بازار آجیل و خشکبار یک صنعت ۸ میلیون دلاری است

 

 

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *