آذری جهرمی در جمع روستاییان شورو زاهدان:

هزار کیلومتر دیگر از مناطق سیستان و بلوچستان به فیبرنوری مجهز می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وجود ۱۷۰۰ کیلومتر فیبر نوری در سیستان و بلوچستان از تجهیز هزار کیلومتر دیگر از مناطق این استان به فیبر نوری در مدت کوتاهی خبر داد.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه برنامه‌های سفر خود در سیستان و بلوچستان به روستای شورو بخش تورین از توابع شهرستان زاهدان رفت تا از نزدیک و به‌صورت میدانی وضعیت ارتباطات در این منطقه را بررسی کند.

آذری جهرمی در جمع اهالی این روستا و روستاهای اطراف، با اشاره به اینکه امروزه ارتباطات فقط برای برقراری و تبادل ارتباط نیست، گفت: امروز سلامت، آموزش و کسب‌وکارها در بستر اینترنت قرار دارد و رونق بسیاری از کارها به دسترسی شبکه اینترنت مرتبط است.


وی به دانش آموزان بااستعداد روستا اشاره کرد و افزود: فرقی بین فرزندان ما با فرزندان شما در این روستا نیست و ایجاد دسترسی به ارتباطات حداقل کاری است که می‌توانیم برای آنان انجام دهیم تا آنان بتوانند در ساخت آینده کشور و منطقه نقش ایفا کنند.

وزیر ارتباطات از راه‌اندازی و اینترنت پرسرعت و اتصال به شبکه ملی اطلاعات تا سه هفته آینده در این روستا خبر داد.

وی با اشاره به هزینه‌بر بودن پوشش ارتباطات در منطقه، افزود: برای استان سیستان و بلوچستان ۱۷۰۰ کیلومتر فیبرنوری کشیده شده که هزار کیلومتر دیگر نیز در همین مدت کوتاه برای این استان در برنامه داریم.

بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات بعد از سخنان خود در جمع اهالی این روستا حضور یافت و از نزدیک در جریان مشکلات ارتباطی مردم قرار گرفت.

در ابتدای این مراسم، فرماندار زاهدان نیز در سخنان کوتاهی، گزارشی از وضعیت ارتباطات در روستاهای منطقه و نیازهای ارتباطی آنان ارائه کرد.

منبع: مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *