آذری جهرمی در نخستین روز سفر به سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

هدف گذاری برای دسترسی ۱۲۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایجاد دسترسی برای ۱۲۰۰ روستا، توسعه پوشش جاده ای و پایداری شبکه را از شاخص های هدف گذاری شده برای سفر خود به استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نخستین روز سفر خود به استان سیستان و بلوچستان و در جلسه بررسی وضعیت ارتباطی این استان که با حضور احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد، با اشاره به اینکه این استان در حدود ۷۷۰۰ روستا دارد، گفت: از این تعداد تاکنون ۲۵۰۰ روستا به شبکه ارتباطی کشور دسترسی پیدا کرده اند که کار بزرگی انجام شده اما نیاز به انجام کار بزرگتری داریم.
 وی با اشاره به اینکه نباید کارهای انجام شده نادیده گرفته شود، افزود: به دلیل گستردگی و وسعت این استان و حضور بیشتر مردم در مناطق روستایی توجه به این مناطق باید بیشتر باشد.
آذری جهرمی با بیان اینکه در این شرایط تحت فشار، برای خدمت رسانی به مردم اینجا هستیم، گفت: شرایط مطالبه گری که کرونا ایجاد کرده فرصتی برای ما مسئولین است که مسائل مردم را با سرعت بیشتری برطرف کنیم.
وی افزود: توسعه ارتباطات فقط ایجاد دسترسی نمی کند بلکه وضعیت آموزش، بهداشت و تجارت را نیز بهبود می بخشد.
وزیر ارتباطات به حضور و بررسی تیم های کارشناسی از دو ماه گذشته در این استان به سه شاخص برای هدف گذاری در این سفر اشاره کرد و گفت: دسترسی  ۱۲۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات، توسعه پوشش جاده ای و پایداری شبکه و کاهش اختلالات در این سفر هدف گذاری شده است.
وی تاکید کرد: با بسیج امکانات و با هماهنگی و همدلی تمام دستگاه های مسئول، می توانیم در مدت کوتاهی تاثیر مثبتی در وضعیت ارتباطی استان ایجاد کنیم که به مطلوب مورد رضایت مردم برسد.
همچنین وزیر ارتباطات خبر داد که پروژه بالا آمدن سایت ها طوری برنامه ریزی می شود که زمان انجام تک تک آنها قابل سنجش و نمایش به مردم باشد و در صورت تاخیر مشخص شود چه فرد و دستگاهی کوتاهی کرده است و یا چه مشکلی در مسیر پروژه وجود دارد.
همچنین در این جلسه احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در سخنانی به وسعت و در عین حال عقب ماندگی تاریخی این استان اشاره کرد و گفت: شاخص ارتباطی این استان از میانگین کشوری پایین تر است و امیدواریم با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و اقدامات انجام شده شرایط بهتری ایجاد شود.
وی افزود: به دلیل مشکلات زیرساخت ارتباطی زیرساخت های آموزش، اقتصاد و امنیت نیز در این استان دچار مشکل است.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با پوشش دسترسی در روستاها و توسعه زیرساخت های ارتباطی، این استان در مسیر توسعه قرار می گیرد.
بر اساس این گزارش، وزیر ارتباطات به همراه استاندار سیستان و بلوچستان صبح امروز و قبل از شروع جلسات کاری خود با حضور در گلزار شهدای زاهدان به شهدای استان ادای احترام کرد.

جهرمی

منبع: روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات


درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *