منتخبان شتاب‌دهنده هاب در جایزه بازی‌های جدی ۱۳۹۹ معرفی شدند

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹

شرکت هاب که از سال گذشته به عنوان یکی از حامیان جایزه بازی‌های جدی قدم به این عرصه رقابتی گذاشته است، امسال نیز با توسعه زمینه حمایت‌های خود از این رویداد آثار حوزه واقعیت ‌افزوده و واقعیت‌ مجازی از سویی و بازی‌های هایپرکژوآل را از سوی دیگر در بخش‌های مختلف مورد ارزیابی و داوری خود قرار داد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در بیانیه پایانی شتاب‌دهنده هاب در جایزه بازی‌های جدی ۱۳۹۹ضمن اشاره به استفاده بازی‌های جدی از تکنولوژی‌ AR/VR به روند بررسی این آثار در شرکت هاب پرداخته شد.

متن کامل بیانیه پایانی شتاب‌دهنده هاب در جایزه بازی‌های جدی ۱۳۹۹ برای معرفی برگزیدگان خود که توسط علیرضا قلندری به عنوان نماینده این مجموعه قرائت شد به این شرح است:


شرکت هاب از سال گذشته و با سرمایه‌گذاری قابل توجهی در حوزه بازی‌های ویدیویی پا به این عرصه جذاب گذاشته است. استفاده از نیروهای متخصصی از بدنه تولید و توسعه بازی‌های ویدیویی در کشور، و همکاری مستمر با بازیگران اصلی این حوزه مانند بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، هاب را از سرمایه‌گذار صرف، تبدیل به مجموعه‌ای کرده است که با پیچیدگی‌های تولید، نشر و درآمدزایی در این مدیوم آشنا بوده و جوانب مختلف این حوزه را تا حد خوبی سنجیده است.

همانطور که می‌دانید، بازی‌های جدی یکی از ترندهای این صنعت به شمار می‌آیند و معاونت پژوهش بنیاد، با برگزاری رویدادهای سالانه در قالب SeGaP، زمینه‌ رشد و توسعه در این بخش را برای علاقمندان و فعالان فراهم کرده است. هاب مفتخر است که از سال گذشته و با حمایت از برگزاری SeGaP2019،‌ فعالیت خود را در این بخش کلید زده است و امسال نیز با گسترش دامنه‌ حمایت‌ها در قالب‌های متفاوت، به اهمیت این موضوع توجه ویژه‌ای دارد.

یکی از زمینه‌های جذاب در بازی‌های جدی، بازی‌های حوزه AR/VR است که محصولات بسیار جذابی با استفاده از این تکنولوژی،‌ در بخش جشنواره ارسال شد. شرکت هاب از سال گذشته با راه‌اندازی آزمایشگاه AR/VR، فعالیت جدی خود را در زمینه حمایت از کسب‌وکارهای مرتبط با این حوزه آغاز کرده است. تمامی محصولات این بخش با نظارت جناب دکتر وحیدی، عضو هیئت علمی دانشکده کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی و مدیر آزمایشگاه AR/VR در شرکت هاب، مورد بررسی دقیق قرار گرفتند و ضمن تشکر از تمامی شرکت کنندگان، برندگان این بخش به شرح زیر اعلام می‌شوند:

با توجه به ارسال محصولات حوزه واقعیت ‌افزوده و واقعیت‌ مجازی در بخش‌های مختلف، تصمیم بر این شد که جوایز در ۳ بخش مختلف تقسیم شوند و در هر بخش، برندگان مرتبط اعلام گردند:

بخش اول مربوط به جایزه بهترین تکنولوژی توسعه داده شده در این بخش است که تعلق می‌گیرد به فناوری تعامل انسان با محیط مجازی توسط یک اگزواسکلتون هپتیک، توسعه داده شده توسط تیم هگزون که جایزه ۱.۵ میلیون تومانی ویژه تکنولوژی شایسته تقدیر در جشنواره امسال تقدیم این تیم خواهد شد.
بخش دوم مختص بازی‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده با رویکرد سرگرمی آموزشی است که یکی از زمینه‌های فعالیت مورد توجه در شرکت هاب است. در این بخش ۲ برنده انتخاب شدند که شبیه‌ساز Entomon VR از شرکت گیلداد ایمن زیست در رتبه دوم قرار گرفت و جایزه ۱ میلیون تومانی این بخش را از آن خود کرد. شبیه‌ساز VRDENT از موسسه رسانه‌پرداز آمیتیس نیز به عنوان بازی منتخب در رتبه‌ی نخست قرار گرفت و برنده‌ی جایزه ۱ میلیون تومانی در این بخش شد.
بخش سوم نیز مربوط به بخش اصلی این قسمت و متعلق به بهترین بازی‌هایی است که در این جشنواره ارسال شدند. جایزه ۱.۵ میلیون تومانی رتبه دوم تعلق می‌گیرد به بازی سردار از آزمایشگاه کارلَب. در نهایت جایزه بهترین بازی این بخش تعلق می‌گیرد به بازی نورویان از مجموعه‌ی شناختی نورویان و بازی سرزمین رویایی ۲ از شونیکو استودیو که هر کدام از این تیم‌ها، برنده ۲.۵ میلیون تومان جایزه نقدی هاب شدند.
ضمن تشکر مجدد از تمامی تیم‌هایی که بازی‌های خود را به این بخش ارسال کردند، امیدواریم در سال‌های آینده نیز، همچون امسال، شاهد ارسال محصولات با کیفیتی در این بخش باشیم.

و اما برندگان بخش هکاتون بازی‌های جدی. شرکت هاب به بهترین بازی‌های هایپرکژوال در این قسمت جوایزی اهدا می‌کند. بازی‌های جذابی در این ژانر به جشنواره ارسال شدند که برندگان به ترتیب زیر اعلام می‌شوند:

رتبه سوم بازی Cororun از تیم Argo برنده جایزه ۱ میلیون تومانی
رتبه دوم بازی Covid Go از تیم EM Productions برنده جایزه ۱.۵ میلیون تومانی
رتبه نخست که برنده‌ جایزه ۲.۵ میلیون تومانی خواهد شد، بازی Covid Control از تیم ۸-Bit Adventure است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *