الکام استارز 29 دی به صورت کاملا آنلاین برگزار می‌شود؛

جوایز ششمین دوره الکام‌ استارز اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹
جوایز ششمین دوره الکام‌ استارز

ششمین دوره الکام‌استارز به صورت کاملا آنلاین از ۲۹ دی ۹۹ به مدت ۴ روز برگزار خواهد شد. در نشست خبری برنامه‌های جانبی الکام‌استارز که امروز (شنبه ۲۹ آذر ۹۹) با حضور امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمد باقر اثنی عشری، رئیس سازمان نصر کشور و آرش برهمند، مدیر اجرایی الکام استارز برگزار شد از برگزار نشدن بیست و ششمین دوره الکامپ و برگزاری کاملا آنلاین الکام استارز خبر داده شد.

محمد باقر اثنی عشری، رئیس سازمان نصر کشور در ابتدای این نشست خبری از برگزار نشدن بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ کشور خبر داد و گفت: «امسال سی‌امین سال بود که بنا بود در آن بیست و ششمین دوره از الکامپ برگزار شود ولی به دلیل شیوع کرونا و موج‌ها متوالی این ببماری از برگزاری این رویداد منصرف شدیم.»

به گفته آرش برهمند، مدیر اجرایی الکام استارز، در این دوره از رویداد تنها ۲ بخش الکام‌پیچ و آوردگاه سرمایه از برنامه‌های مرسوم الکام استارز برگزار خواهد شد.


برهمند در رابطه با زمان‌بندی برگزاری ششمین دوره الکام استارز گفت :«ثبت نام این دوره از الکام استارز  از ۱ تا ۱۲ دی انجام می‌شود. ۱۳ تا ۱۶ دی مدارک بررسی و ۲۷ تا ۱۹ آذر زمانبندی رویداد انحام خواهد شد. در نهایت پس از آمادگی برای برگزاری آنلاین رویداد، ششمین دوره الکام استارز ۲۹ دی ۹۹ برگزار خواهد شد.»

جوایز ششمین دوره الکام‌ استارز

آرش برهمند مجموع جوایز نقدی الکام‌پیچ امسال را ۱۵۰ میلیون تومان اعلام کرد که به ۱۰ تیم منتخب و دو تیم منتخب در حوزه کرونا اهدا خواهد شد. همچنین هر استارتاپی که در الکام پیچ انتخاب شود می‌تواند تا سقف ۵۰ میلیون تومان به طور مستقیم از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وام دریافت کند. افزون بر این با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی فاند ویژه‌ای به نام استارز اینوست به ارزش ۱۸ میلیارد تومان برای برگزیدگان الکام استارز در نظر گرفته شده است.

 

اخبار اکوسیستم استارتاپی را از کانال تلگرام وبنا دنبال کنید

 

امیر ناظمی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز از جایزه‌های این سازمان برای تیم‌های برتر ششمین دوره از الکام استارز گفت: «همواره توصیه می‌شود که از وام دادن به استارتاپ‌ها پرهیز شود و به جای این امر به سرمایه‌گذاران جسورانه‌ای که روی استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند وام داده شود. در همین راستا به سرمایه‌گذارانی که روی ۶ استارتاپ برتر ششمین دوره الکام استارز سرمایه‌گذاری کنند، وام اعطا خواهد شد. این وام که با یک سال تنفس، ۴ سال مهلت بازپرداخت و سود ۹ درصد در نظر گرفته شده، برای سرمایه‌گذاری که روی تیم اول سرمایه‌گذاری کند ۱ میلیارد تومان، برای سرمایه‌گذاری که روی تیم‌های دوم و سوم سرمایه‌گذاری کند ۷۵۰ میلیون تومان و برای سرمایه‌گذاری که روی تیم‌های چهارم، پنجم و ششم سرمایه‌گذای کند ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود.»

ناظمی در رابطه با بخش دیگری از جوایز ششمین دوره الکام‌ استارز در قالب طرح بوم‌واره گفت: «از ابتدای امسال ۲۹۰۰ خدمت در قالب طرح بوم‌واره به استارتاپ‌ها ارائه شده است. در قالب این طرح هر استارتاپ یک بسته اعتباری ۱۰۰ میلیون تومانی دریافت می‌کند. به ۱۲ استارتاپ برتر ششمین الکام استارز یک بسته اعتباری ۲۰۰ میلیون تومانی اهدا خواهد شد.

افتتاح بوم‌سرمایه در الکام‌استارز امسال

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از افتتاح طرح بوم‌سرمایه در ششمین دره الکام استارز خبر داد و گفت: «در بوم سرمایه تمام استارتاپ‌هایی که در طرح ایران نوآفرین ثبت نام کرده‌باشند بیزینس پلن و مستندات خود را ارائه می‌دهند و اگر سرمایه‌گذاری را برای خود انتخاب کرده باشند استارتاپ فوق به آن سرمایه‌گذار معرفی خواهد شد و اگر سرمایه‌گذار انتخاب نکرده باشند استارتاپ‌ها به تالار سرمایه برده می‌شوند تا در آن‌جا کسی انتخابشان کند.»

ناظمی در رابطه با بخش دانش‌آموزی الکام استارز گفت: «تفکر انتقادی و کارآفرینی ۲ مهارت مهم برای دانش‌آموزان است. در این راستا آموزش کارآفرینی دانش‌آموازان از ۲ سال گذشته آغاز شد و تاکنون ۳۰۱۵ دانش‌آموز در دوره‌های کارآفرینی شرکت کرده‌اند. همچنین دو کمپ دانش‌آموزی نیز در این زمینه برگزار شده است. امسال در الکام‌استارز نه تنها پذیرای دانش‌آموزان هستیم بلکه برای ۳ تیم برتر دانش‌آموزی جایزه بسته اعتباری ۲۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته‌ایم.»

گفتنی است، الکام استارز بازوی استارتاپی نمایشگاه الکامپ است که پنجمین دوره آن در سال ۹۸ با حضور ۵۰۰ تیم و ۳۴۰ غرفه در ۵ سالن نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *