بنیانگذار دیجی‌کالا در رویداد یلدای کارآفرینی مطرح کرد؛

احتمالا بخش‌های از حاکمیت با ورود دیجی‌کالا به بورس موافق نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹

اولین شب از پنجمین یلدای کارآفرینان استارتاپی دیشب (۲۶ آذر ۹۹) به صورت آنلاین برگزار شد. حمید محمدی، یکی از بنیانگذاران دیجی‌کالا در کنار مدیرعامل فیلیمو و آپارات، مدیرعامل اسنپ، بنیانگذار علی بابا و مدیرعامل تخفیفان از افراد حاضر در پنل کارآفرینان در شب نخست این رویداد بود.

به گزارش وبنا، بنیانگذار دیجی‌کالا در این پنل در رابطه با تاثیر تحریم و کرونا بر دیجی‌کالا گفت: «با رفتن برندهای خارجی از ایران زنجیره تأمین دچار مشکل شد و قاچاق کالا افزایش پیدا کرد. همچنین قدرت خرید مردم پایین آمد که این موضوع روی دیجی‌کالا و به طور کل روی بازار خرده فروشی تاثیر زیادی داشت.»

حمید محمدی با بیان اینکه تاثیر دیگر تحریم‌ها افزایش نرخ دلار و افت ارزش پول ملی بود، گفت: «افزایش قیمت دلار تمایل افراد به مهاجرت را زیاد کرد و باعث شد که استعدادها به راحتی از ایران بروند.


به گفته محمدی دیگر چالش دیجی‌کالا غافلگیری این مارکت پلیس در پی افزایش قبل توجه تقاضا در ابتدای شیوع کرونا بوده است.

بخش دیگری از این پنل به ورود کسب‌وکارهای آنلاین ایران به بازار سرمایه اختصاص داشت. حمید محمدی در این بخش هدف دیجی‌کالا برای عرضه اولیه در بورس را جذب سرمایه عنوان کرد. با باور او در وضعیتی که تخت تحریم خارجی هستیم جذب سرمایه خارجی امکان پذیر نیست و همچنین در مقیاس درخواستی دیجی‌کالا امکان تأمین سرمایه از داخل کشور نیز وجود ندارد.

به گفته بنیانگذار دیجی‌کالا این کسب‌وکار از سه سال گذشته در حال رایزنی و آماده‌سازی خود برای ورود به بازار سرمایه بوده است.

محمدی در رابطه با دلیل نامشخص بودن زمان ورود دیجی‌کالا به بازار سرمایه گفت: «چند ماه است ک کارهای ما برای ورود به بازار سرمایه انجام شده است و همه مستندات را ارائه کرده‌ایم و در حال حاضر منتظر هیأت پذیرش بورس هستیم که ما را بخواهند و این کار تمام شود. نمی‌دانم دلیل این توقف و فراخوانده نشدن ما به هیأت پذیرش چیست ولی ممکن است بخش‌های از حاکمیت با ورود ما به بورس موافق نباشد.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *