دبیر انجمن صنفی فین‌تک در رویداد یلدای کارآفرینی بیان کرد؛

⁧‫اینماد‬⁩ تبدیل به مرکز توقف تجارت الکترونیکی ایران شده است

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹

دیشب (۲۶ آذر ۹۹)  اولین شب از پنجمین یلدای کارآفرینان استارتاپی به صورت آنلاین برگزار شد. مصطفی نقی‌پورفر، دبیر انجمن صنفی فین‌تک از جمله سخنرانان این رویداد بود که در زمینه چالش‌های استارتاپ‌های حوزه فین‌تک سخنرانی کرد.

دبیر انجمن صنفی فین‌تک در این رویداد با اشاره به قصد بانک‌ها برای حذف فین‌تک‌ها در گذشته، گفت: «در حال حاضر بانک‌ها را بزرگترین سرمایه‌گذاران استارتاپ‌های فین‌تک هستند.»

به گفته نقی‌پورفر بزرگترین چالش‌های فین‌تک در ایران فیلترینگ از داخل و تحریم‌ها از خارج است.


او در رابطه با چالش‌های فین‌تک‌ها با بانک مرکزی ایران گفت: «بانک مرکزی چالش دیگری برای استارتاپ‌های حوزه فین‌تک است چون هنوز معلوم نیست بانک مرکزی یک رگولاتور یا یک مگابانک است. بانک مرکزی ایران برخلاف دنیا عملکرد مناسبی در حوزه فین‌تک ندارد. بانک‌مرکزی برای نظارت و رگولیت کردن استارتاپ‌های فین‌تک شروع به دادن مجوز پرداختیاری کرد و در حال حاضر با تصمیمات خلق‌الساعه بانک‌مرکزی پرداختیارها دچار مشکلات هستند.»

به باور نقی‌پورفر هنوز اجازه تأسیس کیف پول الکترونیکی در ایران وجود ندارد و اگر کیف پول الکترونیکی فعال باشد فعالیت بسیار محدودی دارد.

دبیر انجمن صنفی فین‌تک با بیان اینکه ⁧‫اینماد‬⁩ تبدیل به مرکز توقف تجارت الکترونیکی شده است، گفت: «اجبار کسب‌وکارها به گرفتن اینماد قبل از راه‌اندازی کسب‌وکار با پیچیدگی‌های فرایند اخذ اینماد باعث شده در شاخص سادگی راه‌اندازی کسب‌وکار وضع بدی داشته باشیم.»

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *