مرکز نوآوری و فناوری ایران در کنیا راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹
مرکز نوآوری ایران در کنیا

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، مرکز نوآوری و فناوری ایران در کشور کنیا ایجاد می‌شود تا همکاری‌های دو کشور شتاب گیرد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در راس هیاتی تجاری و فناور به کنیا می‌رود تا در دومین نشست تجاری و فناوری ایران در این کشور شرکت کند. در این سفر، ۵۰ شرکت دانش‌بنیان، خلاق و فناور، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری را همراهی می‌کنند.

در این سفر ۳ روزه با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری مرکز نوآوری و فناوری ایران در کنیا که از شهریورماه به بهره‌برداری رسیده است و شرکت‌های ایرانی در آن مسقر شده‌اند، افتتاح می‌شود. در این مرکز نمایشگاهی از دستاوردهای فناورانه ایرانی هم ایجاد شده است و شرکت‌های ایرانی با کمک نیروهای محلی و منطقه‌ای کار خود را در این مرکز آغاز کرده‌اند. برگزاری نشست‌های رودررو میان شرکت‌های متناظر ایرانی و کنیایی از جمله برنامه‌های این سفر سه روزه است.


این مرکز در حاشیه برگزاری دومین نشست تجاری و فناوری ایران در کنیا افتتاح می‌شود. این نشست ۸ تا ۱۰ بهمن‌ماه سال جاری برگزار می‌شود.

کنیا بازاری بکر و پرسود است. آمارها گواهی می‌دهد که کل مبادلات تجاری کشورمان با کنیا با احتساب پروژه‌های خدمات فنی و مهندسی حدود ۱۰۰ میلیون دلار است و تاکنون نتوانسته‌ایم سهم خوبی از بازار ۲۰ میلیارد دلاری این کشور کسب کنیم. این کشور عضو اتحادیه‌ کشورهای شرق آفریقا است و ۱۰ کشور عضو آن است.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام حضور در این نشست فناورانه تا ۶ دی‌ماه فرصت دارند به آدرس اینترنتی https://tesc.ir/ مراجعه کنند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *