به صورت آنلاین؛

تدکس دانشگاه علامه طباطبایی جمعه ۲۸ آذر ۹۹ برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹
تدکس دانشگاه علامه طباطبایی

رویداد تدکس دانشگاه علامه طباطبایی جمعه ۲۸ آذر ۹۹ به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

رویداد TEDx مجموعه‌ای از سخنرانی‌های کوتاهِ ایده‌محور است که طیف وسیعی از موضوعات و مسائل جامعه را پوشش می‌دهد. هدف از برگزاری مجموعه رویدادهای TEDx برانگیختن ایده‌ها، جرقه زدن گفتگو، ایجاد ارتباطات و اجتماعات جدید عنوان شده است.

به گفته محمد انصاری، صاحب جواز و برگزارکننده رویداد تدکس دانشگاه علامه طباطبایی این رویداد با تمرکز بر «امید و مسئولیت» و با هدف یادآوری نیاز مبرم جامعه در شرایط سخت کنونی به امید و مسئولیت‌پذیری برگزار می‌شود.


انصاری در گفتگو با وبنا در رابطه با برگزاری این رویداد می‌گوید: « این رویداد اولین تدکس دانشگاه علامه طباطبایی است که قرار بود در اردیبهشت ۹۹ به صورت حضوری برگزار شود. به دلیل شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری این بیماری این رویداد به تعویق افتاد تا سرانجام دو روز دیگر مصادف با آخرین جمعه آذر ۹۹ به صورت آنلاین برگزار شود. تم اصلی رویداد امید و مسئولیت است و سعی می‌شود با تمرکز بر این ایجاد امید و مسئولیت‌پذیری یادآوری شود که برای ایجاد تغییر در جامعه در شرایط سخت کنونی باید امید داشت و نسبت به تغییر اوضاع خود را مسئول دانست.»

برگزار کننده تدکس دانشگاه علاه طباطبایی با بیان اینکه ۸ سخنران این رویداد سخنرانی خود را با رویکرد «امید و مسئولیت» انجام خواهند داد، می‌گوید: «این رویداد با این هدف تهیه شد که ایده‌هایی را از افرادی بشنویم که زمانی خودشان امید و مسئولیت‌پذیری را تجربه کرده‌ باشند و از تجربه خود در داشتن امید و مسئولیت در شرایط سخت بگویند. سخنران‌ها افراد موفق حوزه‌های مختلف هستند که هر کدام از زاویه دید خود به بحث امید و مسئولیت خواهند پرداخت.»

انصاری در این رابطه ادامه می‌دهد: «برای نمونه مهران داوری که معمار است از شهرسازی در شرایط بحران خواهد گفت. پروفسور امیرحسین تکیان که استاد سیاستگذاری سلامت است در مورد امید و مسئولیت در دوران پاندمی کرونا صحبت خواهد کرد. افسانه احسانی از وظیفه ما در قبال بافت تاریخی و میراث فرهنگی می‌گوید. مصطفی کلامی، مدیرعامل فرادرس در مورد مسئولیت ما در قبال یادگیری و انتقال دانش و مهارت به نسل جدید خواهد گفت.»

این دانشجوی برنامه ریزی اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی تهران در پایان می‌گوید: «معتقدیم توسعه و بهروزی یک جامعه به جز در صورت مسئولیت پذیری و امیدواری افراد جامعه اتفاق نخواهد افتاد. درست است که شرایط جامعه به لحاظ اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بد است ولی مردم باید وظیفه خود را در قبال جامعه انجام دهند و مسئولیت سهم خود  برای تغییر شرایط را قبول کنند.»

برای  ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

مطالب مرتبط:

تدکس امیرکبیر ۱۳ اردیبهشت ۹۸ در تهران برگزار می شود

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *