رویداد جذب سرمایه در حوزه فین‌تک با ارائه ۸ استارتاپ برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹
جذب سرمایه استارتاپ‌ های فین تک

به گزارش روابط عمومی کارن کراد، دکتر مهدی طغیانی دولت آبادی، عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به مشکلات حوزه فناوری‌های نوین مالی اشاره کرد و گفت: عمده مشکل در زمینه توسعه فین‌تک قوانینی است که شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها را آزار می‌دهد. دوستان از کمیسیون‌های مجلس انتظار دارند که با وضع قوانین و مقررات، امور کسب و کار مالی کشور را تسهیل کنند. از طرفی بانک مرکزی نیز نگرانی‌هایی در حوزه نظام تامین مالی و پولی کشور دارد. به عبارت دیگر یک طرف قصد ایجاد نوآوری و طرف دیگر دغدغه‌های نظارتی و مدیریت این پروژه‌های نوآورانه را دارد. لازمه شرایط ایجاد شده اصلاح قوانین و مقررات متناسب با نیاز روز است؛ بر این اساس در مجلس تغییراتی برای نظام مالی کشور در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: کسب و کارهای نوپا در حوزه فین‌تک با ایده‌های نوین می‌توانند اسباب رشد و پیشرفت حرکت‌های اقتصادی را فراهم کنند. خدمات مالی جزء لاینفک حرکت‌های اقتصادی هستند که می‌توانند راهگشای توسعه در این حوزه باشند.


ما از دوستان صندوق نوآوری و شکوفایی می‌خواهیم که پیشنهادات را منسجم کرده و در اختیار مجلس قرار دهند تا ما وظیفه خود را در زمینه تسهیل‌سازی قوانین انجام دهیم.

در ادامه دکتر مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی بازار زیست‌بوم‌های نوآوری در کشور را رو به رشد عنوان کرد و گفت: ما در بانک مرکزی آمادگی داریم تا به استارت‌آپ‌های حوزه فین‌تک کمک کنیم تا با چالش‌های کمتری روبرو شوند در این زمینه مقررات‌گذاری لازم را انجام خواهیم داد. از ۱۰۵ پروژه فناوری نوین که در بانک مرکزی در حال اجرا است بیش از نیمی از آن به حوزه شفافیت مالی مربوط می‌شود که نشان دهنده اهمیت این موضوع است. ما با استفاده از فناوری می‌توانیم قدرت و توانایی تمیز کردن فضای پولی کشور را فراهم کنیم. فعالان حوزه فناوری می‌توانند قدرت ایجاد فضای سالم را برای نظام بانکداری کشور فراهم کنند.

محرمیان در مورد فرصت‌های موجود در نظام بانکی کشور برای ورود ایده‌های نوآورانه زیست بوم فناوری کشور گفت: شبکه بین بانکی در سال ۹۸ بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تراکنش به ارزش ۱.۵ تریلیون دلار با ارزش ریالی ۲۸ میلیون میلیارد تومان داشته است که نشان دهنده پتانسیل بالای این شبکه برای ورود به نوآوری‌های مالی است.

وی میزان فعالیت زیست بوم‌های مختلف مالی در سیستم بانکی کشور را تشریح کرد و گفت: حوزه پرداخت با بیشترین حوزه فعالیت کسب‌وکارهای دانش بنیان و نزدیک به ۶۰ درصد از فعالیت زیست بوم‌ها را در برمی‌گیرد و پس از آن حوزه بیمه و بانک با ۱۵ درصد، بانکداری دیجیتال با ۱۰ درصد و بعد از آن حوزه‌های دیگر فین‌تک مانند Reg tech و Vest tech قرار دارند.

در ادامه این رویداد، ۸ استارتاپ فین‌تک به ارائه طرح‌های خود پرداختند.

استارت‌آپ «ابرستان»اولین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه استارتاپ‌ های حوزه فین تک بود که محصول خود را یک پلتفرم حسابداری آنلاین معرفی کرد.
سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ ۴ میلیارد تومان برای توسعه محصول، بازاریابی و صادرات است.
این استارت‌آپ در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون تومان درآمد، حدود ۴۰ درصد نرخ تکرار خرید و بیش از ۶۰۰ مورد خرید دارد. بیش از ۱۰ هزار نفر هم عضو این پلتفرم هستند. ویژگی منحصربه‌فرد این محصول یکپارچه‌سازی و ایجاد جامعیت، هوشمندسازی و ساده‌سازی فرایند، دسترسی آسان و همیشگی و کاهش هزینه‌ها است.

استارت‌آپ «فنابا» نیز دومین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه فین‌تک بود که محصول خود را تامین ابزارهای لازم برای معامله‌کنندگان بازارهای سرمایه، معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ ۱ میلیارد تومان برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است.
ویژگی منحصربه‌فرد این محصول بستر آنلاین معاملات رمزارز و امکان دسترسی به یک بازار مطمئن و راحت برای تریدر‌ها است.

سومین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه استارتاپ‌ های فین تک «داپ آپ» بود که یک پلتفرم پاداش نقدی خرید است. سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ ۱۰ میلیارد تومان برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است.
این استارت‌آپ در حال حاضر دارای بیش از ۵۰ هزار کاربر فعال و ۱۰ هزار مشتری در تهران است و در نظر دارد فعالیت خود در شهرهای دیگری مانند یزد و کرمان تا پایان سال و ایجاد ۷۰  نمایندگی در کشور تا سال ۱۴۰۰ گسترش دهد. ویژگی منحصربه‌فرد این محصول ﺑﺎزﮔﺸﺖ وﺟﻪ ﻧﻘﺪ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮی از ۴ ﺗﺎ ۱۴ درﺻﺪ، ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ اﺳﺘﻔﺎده ﺑﺎ ﻫﻤﻪ ﮐﺎرت‌ﻫﺎی ﺑﺎﻧﮑﯽ، ﺑﺎزه زﻣﺎﻧﯽ ﮐﻮﺗﺎه ﻣﺪت ﺑﺮﮔﺸﺖ وﺟﻪ ﺑﻪ ﻣﺸﺘﺮی (ﮐﻤﺘﺮ از ۲۴ ﺳﺎﻋﺖ)، اﻣﮑﺎن اﺳﺘﻔﺎده ﻫﻤﺰﻣﺎن در ﮐﺴﺐ‌وﮐﺎرﻫﺎی آﻧﻼﯾﻦ و آﻓﻼﯾﻦ، ﺑﻬﺮه‌ﻣﻨﺪی از ﻣﺰاﯾﺎی ﻃﺮح ﺑﺮای ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺑﺪون ﺗﺸﺮﯾﻔﺎت دﺳﺖ و ﭘﺎﮔﯿﺮ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎ ﮐﺸﯿﺪن ﮐﺎرت در ﮐﺎرﺗﺨﻮان‌ها و اﺧﺘﺼﺎص ﮐﺶ‌ﺑﮏ ﺑﺪون ﻣﺤﺪودﯾﺖ در ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻓﺮوﺷﮕﺎهﻫﺎ ﺑﺮای ﺧﺮﯾﺪ ﮐﺎﻻﻫﺎ و ﺧﺪﻣﺎت است.

استارت‌آپ «پی ران» چهارمین تیم متقاضی سرمایه در این رویداد بود که در زمینه ارائه خدمات مالی و وام‌های کوتاه مدت به کارمندان حقوق‌بگیر، فعالیت می‌کند. سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ ۱ میلیارد تومان در ازای ۳۵ درصد از سهام برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است.
ویژگی منحصربه‌فرد این محصول شامل ارائه وام کوتاه مدت، دریافت وام در کمتر از ۶ ساعت، ارائه راهکارهای مدیریت مالی شخصی و دریافت وام بدون واسطه و کاغذ بازی است.

اخبار اکوسیستم استارتاپی را از کانال تلگرام وبنا دنبال کنید

پنجمین تیم متقاضی سرمایه در این رویداد، استارت‌آپ «پل کارت» بود. محصول این استارت‌آپ، راهکارهای نوین و های‌تک پرداخت، است. سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ ۲ میلیارد تومان در ازای ۲۰ درصد سهام برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است.

این استارت‌آپ در حال حاضر دارای تست‌های امنیت شبکه و زیرساخت، اخذ موافقتنامه ارائه خدمات پرداخت یاری از سوی شاپرک، مجوز استقرار در پارک علم و فناوری کردستان، عضویت در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، جذب بیش از ۲۲۰ پذیرنده فعال از آذر ۹۸ تاکنون و تنظیم قرارداد همکاری سازمانی با دانشگاه کردستان است و درحال مذاکره و نهایی شدن قرارداد همکاری سازمانی با دانشگاه علوم پزشکی کردستان، کمیته امداد کشور و شهرداری‌های استان کردستان است. ویژگی منحصربه‌فرد این محصول تفاوت در بخش مشتریان، ارائه ارزش‌های پیشنهادی متفاوت و تولید دستگاه‌های پرداخت است.

استارت‌آپ «بیسان تجارت» هم ششمین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه استارتاپ‌ های فین تک بود که یک پلتفرم مبتنی بر خدمات تخفیفی و رفاهی است. سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ ۵ میلیارد تومان در ازای ۴۰ درصد سهام برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است.
این استارت‌آپ در حال حاضر دارای ۱۵۰ کاربر، ۲۱۵۰ محصول، ۲۰ فروشگاه حضوری و طراحی کارت اعتباری مخصوص شرکت با مشارکت بانک پارسیان است. ویژگی منحصربه‌فرد این محصول ارائه تخفیف‌های ویژه برای محصولات قابل فروش در فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین، ارائه تخفیفات لحظه‌ای با استفاده از کارت اعتباری بیسان، ایجاد رونق در کسب‌و‌کار‌ها و فعالیت فروشگاه‌ها، ارائه خدمات بیمه و ارائه تخفیفات برای مراکز درمانی است.

همچنین استارت‌آپ «ماپرا» بعنوان هفتمین تیم متقاضی سرمایه، محصول خود را اینگونه معرفی کرد: ارائه راهکارهای پرداخت الکترونیک همراه با دانش مدیریت درآمد، به اشخاص و صاحبان کسب و کارهای حضوری و اینستاگرامی برای بهبود تعامل با کاربران و بازار هدفشان. سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ ۹۸۰ میلیون تومان در ازای ۱۵ درصد سهام برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است.
این استارت‌آپ مجوز پرداخت یار بانک مرکزی و کسب و کار خلاق را دریافت کرده و در حال حاضر در حال طی کردن مراحل کسب مجوز دانش‌بنیان است. ویژگی منحصربه‌فرد این محصول مدیریت هوشمندانه فروش بدون نیاز به سیستم جانبی دیگر است و با هر زیرساختی که صاحب کسب و کار دارد، سازگار است.  همچنین با دریافت اطلاعات مانند میزان فروش روزانه، ماهانه و سالانه و رفتار خرید مشتریان، به تصمیم‌سازی هدفمند کمک می‌کند.

استارت‌آپ«ضامن» نیز هشتمین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه استارتاپ‌ های فین تک بود که یک پلتفرم وام دهی و مدیریت صندوق‌های قرض الحسنه است. سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ ۷۰۰ میلیون تومان برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است.
این استارت‌آپ در حال حاضر دارای بیش از هزار نصب فعال در کافه بازار، ۳۰۰ نصب فعال در مایکت، میانگین ۶۵۰ بازدید ماهانه از سایت، ۱۳۳ تراکنش به صورت ماهانه با گردش مالی ۴۰ میلیون تومان و تهیه نسخه اندروید و PWA برای استفاده کاربران است. ویژگی منحصربه‌فرد این محصول وام‌دهی سریع و بدون درد‌سر، وام‌دهی با سود‌های پایین، دسترسی راحت وام‌دهندگان و وام‌گیرندگان، شفاف‌سازی و پیگیری‌های سیستمی و اعتبارسازی افراد بدون ابزار جبری است.

مطالب مرتبط:

برگزاری ۳۵۰ جلسه آنلاین سرمایه‌گذاری برای استارتاپ‌ها، طی ۴ روز در کافه سرمایه کارن کراد

فعالیت ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی

رویداد جذب سرمایه در حوزه IOT با حضور ۶ استارتاپ برگزار شد

رویداد جذب سرمایه در حوزه IT و ICT در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *