خدمات ویژه ارزی به شرکت‌های خلاق تعلق می گیرد

تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹

با توجه به افزایش فعالیت شرکت‌های خلاق در حوزه صادرات، یک بسته خدمات ارزی به سبد خدماتی شرکت‌های خلاق صادراتی اضافه شد.

به گزارش وبنا به نقل از معاونت علمی و فناوری، در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های خلاق در حوزه صادرات فعالیت دارند و در این حوزه نیازمند بسته‌های حمایتی مخصوص به خود هستند. به همین منظور بسته‌های خدماتی در نظر گرفته شده است که در میان بازیگران صنایع نرم و خلاق، تنها مختص شرکت‌های خلاق است و به آنها تعلق می‌گیرد.

پشتیبانی برای شرکت در نمایشگاه‌های خارجی یکی از نیازمندی‌های شرکت‌های خلاق صادراتی است. به همین منظور یک بسته حمایتی ویژه در این خصوص تهیه شده است و به این شرکت‌ها بابت حضور در نمایشگاه‌های خارجی کمک هزینه تعلق می‌گیرد.


همچنین این شرکت‌ها، برای بازاریابی در کشورهای مقصد، چاپ بروشور و تاسیس سایت به زبان کشور مورد نظر، انجام تحقیقات بازار در باره ویژگی‌های مختلف کشوری که به عنوان مقصد صادراتی انتخاب کرده‌اند و موارد مختلف دیگر، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، کارشناسان و مشاوران کارآزموده، آمادگی دارند تا در این زمینه راهنمایی‌های لازم را به شرکت‌های خلاق ارائه کنند.

یکی دیگر از خدمات عرضه شده به شرکت‌های خلاق، تسهیلات ارزی برای تبادل تسهیل شده‌تر منابع مالی مورد نیاز است.

برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق زیر نظر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، در توافق با یک مجموعه‌ای بخش خصوصی به نام ایرانیکارت، استفاده از خدمات ارزی را برای صنایع نرم و خلاق، تسهیل کرده است.

بر اساس این توافق افتتاح حساب پی پال برای شرکت‌های خلاق با ۳۰ درصد تخفیف همراه است.

همچنین برای خدمات پرداخت ارزی، ۴۰ درصد تخفیف کارمزد در نظر گرفته شده است. شرکت‌های خلاق برای افتتاح حساب‌های بین‌المللی، نیز علاوه بر دریافت کمک‌های ویژه، از تخفیف ۲۰ درصدی برخوردار می‌شوند.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *