آموزش برقراری تماس تصویری و ویدئوکنفرانس در لیمو؛

لیمو با همکاری قرار از قابلیت تماس تصویری خود رونمایی کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹
تماس تصویری لیمو

طی ماه‌های اخیر و بعد از شدت گرفتن بحران کرونا، افزایش دورکاری در سازمان‌های مختلف، از خصوصی گرفته تا دولتی، از شرکت‌های با سابقه گرفته تا استارتاپ‌های نوپا و از دانشگاه‌ها گرفته تا مدارس، نیاز به پلتفرم‌های آنلاین تماس تصویری و ویدئوکنفرانس را به میزان قابل توجه افزایش داد.

مشتریان و کاربران لیمو نیز به سراغ ما آمدند و درخواست جدی و بعضا فوری خود را برای اضافه شدن قابلیت تماس تصویری در لیمو مطرح کردند. این قابلیت در نقشه‌ی راه لیمو قرار داشت اما ما برنامه‌ریزی کوتاه‌مدتی برای اضافه کردن آن به لیمو نداشتیم. بنابراین شروع به بررسی راه‌های مختلف برای ارائه‌ی این قابلیت در بستر لیمو در کم‌ترین زمان ممکن و کیفیتی مطلوب کردیم. گزینه‌های مختلف مانند پیاده‌سازی از اول، استفاده از پتلفرم‌های متن‌باز و همکاری با کسب‌ و کارهای ارائه‌دهنده‌ی این سرویس‌ها پیش روی ما قرار داشت. در نهایت به این نتیجه گرفتیم که بهترین گزینه همکاری با کسب و کارهایی است که تخصص آن‌ها موضوع تماس تصویری و ویدئوکنفرانس است.

با بررسی گزینه‌های مختلف موجود، در نهایت با همکاری تیم جوان و پر انرژی قرار، اولین نسخه از قابلیت تماس تصویری و ویدئوکنفرانس را در لیمو و بر بستر قرار ارائه داده‌یم. قرار یک تیم استارتاپی است که چند ماه است کار خود را شروع کرده است و تلاش می‌کند به یکی از بازیگران اصلی این حوزه در ایران تبدیل شود. در همین مدت کوتاه چندماهه نیز استقبال بالایی به دست آورده است و تیم لیمو از همکاری با این تیم بسیار خوشحال است. در این نسخه از قابلیت تماس تصویری در لیمو، تمام امکانات قرار در دسترس کاربران است. با گذشت زمان و دریافت بازخوردهای کاربران لیمو، بخشی از این قابلیت‌ها در پِلَن‌های مختلف لیمو قابل دسترس خواهد بود.


کار با تماس تصویری در لیمو بسیار ساده است. شما از این پس در بالای فضای چت هر گروه یا پیام شخصی یعنی در قسمت Navigation Bar، یک آیکون جدید را مشاهده می‌کنید. این آیکون به شکل تلفن است.

آیکون تماس تصویری در لیمو
آیکون تماس تصویری در لیمو

با انتخاب این گزینه، کافی است نام جلسه‌‌ی تصویری خود را انتخاب کنید. پس از وارد کردن نام جلسه و تایید آن، جلسه‌ در قرار ساخته خواهد شد و لیموبات بلافاصله پیامی حاوی گزینه‌ی ورود به جلسه در مکالمه ارسال می‌کند و اعضای گروه یا طرف مقابل در پیام شخصی با انتخاب آن به اتاق جلسه در قرار هدایت می‌شوند. دسترسی به این اتاق جلسه فقط برای اعضای آن گروه یا پیام شخصی در لیمو امکان‌پذیر است و اعضای خارج از آن گروه نمی‌توانند وارد این اتاق جلسه شوند. هم‌چنین برای ورود به این اتاق در اولین مرتبه لازم است کاربر در لیمو وارد شده باشد.

وارد کردن نام جلسه تصویری
وارد کردن نام جلسه تصویری
پیام لیموبات و لینک ورود به جلسه تصویری
پیام لیموبات و لینک ورود به جلسه تصویری

اگر اولین بار است که در مرورگر خود یک اتاق جلسه در قرار را باز می‌کنید، قرار از شما خواهد خواست تا شماره موبایل خود را وارد کرده و کد ورودی که برایتان پیامک می‌شود را وارد نمایید. دقت کنید که در این مرحله باید همان شماره موبایلی را وارد کنید که با آن در لیمو ثبت‌نام کرده بودید. این کار فقط یکبار انجام می‌شود و دفعات بعدی که شما در لیمو جلسه‌ی تصویری خواهید ساخت نیاز به طی این مرحله نیست و با انتخاب لینک ورود به جلسه در لیمو مستقیما به اتاق جلسه در قرار وارد خواهید شد.

شما در قرار می‌توانید تصویر، صدا و صفحه نمایش دستگاه خود را به اشتراک بگذارید. هم‌چنین می‌توانید در فضای چت قرار، همزمان با تماس چت کنید. لینک جلسه‌ای که در لیمو می‌سازید تا ۲۴ ساعت معتبر و در دسترس است و پس از گذشت ۲۴ ساعت لینک جلسه منقضی خواهد شد.

تصویری از اتاق جلسه
تصویری از اتاق جلسه

آنچه دیدید نسخه‌ی اول از قابلیت تماس تصویری در لیمو است. ما با همکاری با تیم قرار تلاش خواهیم کرد تا به تدریج قابلیت‌های جدیدی به این بخش از لیمو اضافه کنیم. دریافت بازخوردهای شما در این مسیر بیشتر کمک را برای بهبود لیمو و قرار خواهد کرد. بازخورد ها و نظرات خود را از طریق تماس با ما یا دستور /بازخورد در لیموبات به دست ما برسانید.

منبع: ویرگول

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *