رسانه های دیجیتال عرصه ظهور استعدادهای جوانان است

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۸۷

وبنا – داوودی در مراسم اختتامیه دومین جشنواره رسانه های دیجیتال : رسانه های دیجیتال با توجه به نقش مهم و تاثیرگذار خود ، در واقع بهترین عرصه برای ظهور و بروز استعدادها و توانایی های جوانان است.


به گزارش ستاد خبری دومین نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال ، پرویز داوودی ، معاون اول رئیس جمهور در مراسم اختتامیه این جشنواره و نمایشگاه که عصر روز شنبه در تالار وحدت برگزار شد با بیان این مطلب گفت: در دنیای غرب برای این که یک پیام تاثیر خود را بر مخاطب بگذارد، بیش از ۱۰سال طول می کشد، اما امروز به واسطه تاثیر گذاری پیام انقلاب اسلامی شاهد هستیم که در کمترین زمان ممکن توسط رسانه ها از جمله رسانه های دیجیتالی پیام انقلاب اسلامی در سراسر نقاط جهان دیده می شود.
وی تصریح کرد: امروز تحول عظیمی در جریان نظام اطلاع رسانی در دنیا ایجاد شده است و انقلاب اسلامی برای رساندن پیام خود به خوبی از این ابزار استفاده می کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ، در اختتامیه دومین جشنواره و نمایشگاه ملی رسانه های دیجیتال با اشاره به اینکه امروز باید با شتاب بیشتری به استقبال رسانه دیجیتال برویم گفت: امروز ما هر جا که اراده کرده ایم، توانسته ایم خودمان را در میان نام آوران علم و فن آوری اثبات کنیم و بدرخشیم. 


“محمد حسین صفار هرندی” در این مراسم که عصر روز شنبه در تالار وحدت برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی معتقدند تکنولوژی در ذات خود نوعی پلیدی به همراه دارد، اظهار داشت: من با این نوع نظریه موافق نیستم و معتقدم تکنولوژی به مثابه تیغی است که اگر در دست یک پزشک حاذق باشد زندگی می بخشد و اگر در دست زنگی مستی قرار بگیرد، فاجعه می آفریند و رسانه های دیجیتال هم به عنوان یک تکنولو‍ژی مدرن و فراگیر از این قانون مستثنی نیست.
وی تاکید کرد: جوانان و نوجوانان در عرصه استفاده از رسانه های دیجیتالی نقش آفرینان بزرگی هستند و جوانان بیشترین استفاده را از این تکنولوژی می کنند.
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: امروز این فن آوری برای ما غریبه نیست و امتیاز بزرگ ما نسبت به دیگران در استفاده از این فن آوری این است که ما صاحب فکر و اندیشه هستیم و می توانیم از این طریق پیام خودمان را به مخاطبان منتقل کنیم.
صفار هرندی گفت: ما به کسانی که تا به حال با احتیاط از این تکنولوژی حمایت می کردند اعلام می کنیم اکنون که این تکنولوژی را باور کرده اند حمایت خود را سرعت ببخشند.


همچنین عیسی زارع پور ، رئیس مرکز رسانه های دیجیتال  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم با ارایه گزارشی از دستاوردهای مین مرکز تا امروز ، گفت: مسئولان فرهنگی کشور باید نگاه ویژه خود را به فناوری‌‌ اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال تقویت کرده و با تدبیر و ساز و کارهای اساسی این نیاز عمومی را به شکلی مناسب پاسخ دهند.
دبیر دومین جشنواره رسانه های دیجیتال، تصریح کرد: قرار دادن برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال در تقویم کاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شناسنامه‌دار کردن نرم افزارهای رایانه‌ای در کشور و صدور سند مالکیت برای آن‌ها، شناسایی و صدور مجوز برای فعالیتهای فرهنگی دیجیتال، ساماندهی فرآیند تولید، تکثیر و عرضه نرم‌افزارهای رایانه‌ای در کشور، حمایت از فعالان و محصولات فاخر، برگزاری و کمک به برگزاری سالانه بیش از ۲۰۰ همایش، نشست و کارگاه آموزشی، مشارکت با سازمان‌ها و نهادهای مختلف برای فرهنگ‌سازی در این حوزه، شناسایی خلاهای قانونی و تدوین پیش‌نویس قوانین و مقررات لازم و ارائه به مراجع ذیصلاح از جمله اقداماتی است که در راستای راهبردهای فوق تاکنون انجام شده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *